To zbiór wierszyków, których tematyka jest bliska dziecięcej wyobraźni. Utwory są napisane tak, by zaciekawiać, bawić i uczyć. Zbiorek powinien wzbogacić podręczną biblioteczkę nauczyciela przedszkolaków i uczniów najmłodszych klas.
Książka ta adresowana jest do dzieci, które mają kłopot z płynnym czytaniem lub czytają dobrze, ale chcą nauczyć się czytać lepiej, szybciej i dokładniej. Metoda proponowana przez autorkę opiera się o listy wyrazowe, nie zaś o teksty. Każda lista składa się z około dwudziestu specjalnie wybranych wyrazów – w pierwszych ćwiczeniach są to słowa łatwe, w późniejszych poziom trudności wzrasta. Ostatnie ćwiczenia zawierają najtrudniejsze litery – dwuznaki i zmiękczenia.
Dziecko trenujące czytanie odnosi sukces, ponieważ w miarę wykonywania ćwiczeń czyta szybciej i lepiej. Świadczy o tym czas, który mierzy podczas pierwszego czytania (przed wykonaniem poleceń) i drugiego czytania (po wykonaniu poleceń). Dzięki temu uczeń ma chęć do dalszego ćwiczenia, bo od razu widoczne są wyniki jego pracy.
Książkę zdobią ilustracje o tematyce sportowej mające zachęcić dziecko do treningu, który z ucznia uczyni mistrza.
Wydanie 2008
Czytanie to nie tylko umiejętność rozpoznawania znaków, ale też ich poprawne zrozumienie. Nie jest to umiejętność łatwa do opanowania, ale jest niezbędna do odniesienia sukcesu najpierw w szkole, potem w życiu. Ważne by zdolność szybkiego, poprawnego czytania została opanowana już w pierwszej klasie, na początku edukacji. Pozwoli ona harmonijnie rozwijać się w dalszym ciągu edukacji.
Poradnik metodyczny wspomagający pracę nauczycieli przedszkoli oraz zerówek i klas pierwszych, poświęcony usprawnianiu tych funkcji poznawczych, które są bardzo ważne w nauce czytania i pisania.