Wydanie 2012r.
Oprawa broszurowa.
Strony 100.
Format 19,0x19,0cm
Celem zbioru wierszy jest ułatwienie zrozumienia wybranych związków frazeologicznych poprzez umieszczenie ich w przykładowym, często satyrycznym kontekście sytuacyjnym. Rymowana forma tekstów pomaga w skupieniu uwagi czytelnika, przez co sprzyja zapamiętaniu kontekstu użycia frazeologizmu i przybliża do pełniejszego zrozumienia jego znaczenia. Część związków frazeologicznych została również zilustrowana satyrycznymi rysunkami ukazującymi nieco inne ujęcie i okoliczności użycia danego frazeologizmu.
Lektura zbioru rymowanek wymaga pewnej dojrzałości językowej i życiowej, dlatego jest on przeznaczony dla starszych dzieci, chociaż w indywidualnych przypadkach nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wybranymi wierszykami zainteresować również młodszych czytelników.
Zbiór rymowanek rozwija poczucie rytmu, umiejętności operowania pauzą, oddechem i prawidłowego akcentowania, a przede wszystkim wzbogaca słownictwo dziecka.
Rymowanki, dzięki prostej budowie i nieskomplikowanym rymom, ułatwiają dzieciom przyswajanie i zapamiętywanie nowych słów, a także związków między nimi i kontekstów w jakich mogą być użyte. Elementami odróżniającymi poszczególne zwrotki są przeważnie określenia z tej samej grupy tematycznej, ich synonimy lub wyrażenia czy związki frazeologiczne o podobnym znaczeniu.
Przed każdą rymowanką znajdują się sugestie pytań i objaśnień, którymi warto poprzedzić czytanie wierszyka dziecku. Mają one na celu sprawdzenie zasobu słownictwa malucha i przygotowanie go do aktywnego słuchania. Po rymowance zamieszczono pytania, które służą weryfikacji zrozumienia tekstu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na znaczenie wyróżnionych słów i wyrażeń.
Zbiór zawiera ponad 80 rymowanek podzielonych na kategorie związane ze źródłem naśladowanego dźwięku. Rymowanki z tego zbioru umożliwiają ćwiczenia artykulacyjne połączone dodatkowo z wychwytywaniem i tworzeniem rymów, co bardziej aktywizuje dziecko i uatrakcyjnia zabawę. Do wierszowanych utworów opracowano także pytania oraz propozycje prostych zabaw dźwiękonaśladowczych, dzięki którym dziecko utrwali poznane odgłosy.
Wydanie 2012r.
Oprawa broszurowa.
Strony 64.
Format 29,5x20,5cm.
SOWA (Słucham Oglądam Wyobrażam sobie Analizuję) to propozycja nowej formy edukacyjnej dla dzieci w wieku przedszkolnym. Od innych pozycji wydawniczych dla najmłodszych odróżnia ją ścisłe powiązanie krótkich rymowanek z ciekawymi, kolorowymi ilustracjami o różnorodnej tematyce. Do każdego utworu ułożono kilka pytań, które sprawdzają spostrzegawczość, i żartobliwych komentarzy pobudzających wyobraźnię.
Wydanie 2012r.
Oprawa broszurowa.
Strony 188.
Format 14,5x20,5cm.
Jest to kolejna publikacja należąca do serii Biblioteczki Logopedy Praktyka. Książeczka zawiera zbiór kilkuset rymowanek, które mogą być wykorzystywane do ćwiczeń służących utrwalaniu artykulacji głosek k–g, f–w, l–r.
Książka składa się z sześciu rozdziałów, z których każdy poświęcony jest jednej głosce. Rymowanki są napisane tak, aby ćwiczona głoska znalazła się w sąsiedztwie różnych dźwięków w odpowiednim miejscu w wyrazie: nagłosie, śródgłosie, wygłosie.
Wszystkie rymowanki zawarte w zbiorze oparte są o ten sam schemat rytmiczny, co może ułatwić ich czytanie i skupienie się na właściwej wymowie. Dzięki zabawom z rymowankami zawartymi w tej publikacji dziecko nie tylko doskonali prawidłową wymowę, ale również uczy się słuchania ze zrozumieniem, wzbogaca słownictwo oraz rozwija poczucie rytmu.
Wydanie 2012r.
Oprawa broszurowa.
Strony 242.
Format 12,5x19,5cm.
Zbiór Logopedyczne opozycje głoskowe zawiera ponad 300 rymowanek przeznaczonych do ćwiczeń słuchu fonemowego, czyli umiejętności rozróżniania najmniejszych elementów składowych mowy (fonemów). Głównym celem niniejszego zbioru jest udostępnienie logopedom, nauczycielom i rodzicom wyboru wierszyków, które spełniają tę funkcję. W każdej rymowance wyróżnione są słowa różniące się jednym fonemem, tak zwane opozycje fonologiczne.
Dzięki słuchaniu i powtarzaniu rymowanek zawartych w książce dziecko doskonali prawidłową wymowę, rozwija poczucie rytmu, kształci umiejętność prawidłowego akcentowania wyrazów i właściwej intonacji oraz uczy się słuchania ze zrozumieniem, co na dalszym etapie edukacji ułatwi mu naukę czytania ze zrozumieniem. Rymowanki są krótkie, w zabawny sposób wykorzystują grę słów, często zawierają puentę. To sprawia, że książka jest ciekawą i oryginalną pomocą, dzięki której zajęcia logopedyczne stają się dla dziecka atrakcyjną i przyjemną zabawą.