format B5
stron 258
oprawa miękka, klejona, folia
Tematyka książki koncentruje się na analizie problemu odraczania dorosłości, który w ostatnich latach stał się dość częstym zjawiskiem w krajach europejskich. Obecnie wielu młodych ludzi odchodzi od tradycyjnego modelu dorosłości na rzecz bardziej zindywidualizowanego stylu życia. Im bardziej liberalny i zamożniejszy kraj, tym tendencja ta jest wyższa. ``Uwolnienie`` od dorosłości może dawać młodym ludziom poczucie większego wpływu na swój los. Odejście od obowiązujących standardów społecznych, nakłada na młodych ludzi potrzebę podjęcia większej niż dotychczas odpowiedzialności za własne życie. Nie wszyscy się na ten krok przygotowali, o czym dość boleśnie przekonali się bohaterowie tej książki - młodzi mężczyźni, którzy nie potrafili znaleźć konstruktywnej strategii własnej przyszłości, przez co na wiele lat zatrzymali się w fazie ``przeddorosłej``. Książka jest pierwszym opracowaniem, które zwraca uwagę na genezę zjawiska odraczania dorosłości, nie ograniczając się jedynie do analiz dotyczących zakresu problemu ale przede wszystkim skupiając się na jego przyczynach i konsekwencjach, które dotykają nie tylko ``niedorosłych`` ale także ich otoczenie społeczne.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Eliza Czerka |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Eliza Czerka |
Vietato fumare, czyli reszta z bloga i coś jeszcze
To dwa kolejne po \"Blogu osławionym między niewiastami\" lata spięte klamrą dobrej polskiej satyry w wykonaniu jednego z czołowych przedstawicieli tego gatunku.
Ponieważ Andrus przez lata zapracował na swoje inicjały na zaszczytnym miejscu, na czele alfabetu, cała nota mogłaby zawierać się w dwóch krótkich słowach: Artur Andrus. I właściwie wszystko byłoby jasne.
Andrus ma niebywały dar opowiadania. W jego ustach nawet najbardziej banalne wydarzenia urastają do rangi co najmniej rozmów na szczycie. Szczyty bywają różne, ale jedno je łączy: wyróżniają się.
W rzeczywistości Andrus raczej nie porusza tematów ważnych, poważnych ani wielkiej wagi. Jeśli nawet tak się zdarzy, zazwyczaj ściąga je z wyżyn do parteru. Bliższe są mu tematy błahe, codzienne. Jednak nawet te pod przykrywką prostoty i banalności subtelnie wstrząsają szarymi komórkami czytelnika.
Andrus perfekcyjnie potrafi wprowadzić zamęt, odwracając utarte zwroty, burząc od wieków wydeptywane ścieżki skojarzeń, potrafi odłożyć na bok przyzwyczajenie, które pozbawia nas spostrzegawczości. Dzięki temu jest lepszym obserwatorem, widzi świat w szczegółach, zwracając uwagę na to, co większości umyka. I mimo że nie wodzi czytelnika za nos - wręcz przeciwnie, wykłada wszystkie karty na stół - nieustannie go zaskakuje. Jego skojarzenia z każdym kolejnym zdaniem podążają w coraz to innym kierunku, niezgodnym z tym, co podpowiadają nam nabyte przez lata schematy. Dodajmy do tego niebanalną umiejętność łączenia słów i znaczeń, których pozornie połączyć się nie da, oraz zdolność dorabiania idei do tego, co - często przypadkowo - powstało. Od tytułu tej książki począwszy...
Magdalena Wiśniewska, czytelniczka i recenzentka
Jedni zbierają pocztówki, plany miast, serwetki z restauracji, inni fotografują, ja postanowiłem wpisywać do kalendarza wiersze o miastach, w których bywam. O częściach miast. Dokładnie o wałach. Żeby było wzruszająco, każdy wiersz będzie się zaczynał tak, jak pewna popularna piosenka. W Szczecinie napisałem: \"Miała matka syna/ Syna jedynego/ A syn miał dziewczynę/ Jak Wały Chrobrego\". W Gdańsku: \"Miała matka syna/ Syn miał zdrowie końskie/ I syn miał dziewczynę/ Wały Jagiellońskie\". W Warszawie: \"Miała matka syna/ Instynkt macierzyński/ A syn miał dziewczynę/ Jak Wał Miedzeszyński\". Oczywiście muszę być gotów, że ktoś, kto usłyszy, że dziewczyna jest jak Wał Miedzeszyński, zapyta głupio: \"Ale dlaczego?\". Wtedy odpowiem: \"Ciągle by leżała/ Nigdzie się nie ruszy/ Matka ją restaurowała/ Z unijnych funduszy\".
Fragment książki
Artur Andrus - dziennikarz, poeta, konferansjer, radiowiec, autor i wykonawca tekstów kabaretowych, felietonów i piosenek. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych i najpopularniejszych postaci na polskiej scenie kabaretowej.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Artur Andrus |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Artur Andrus |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Piotr Muszyński |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Piotr Muszyński |
Mariolka. Zwariowana powieść dla nastolatek
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Katarzyna Dembska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Katarzyna Dembska |
Bajki Antoniego Józefa Glińskiego. Audiobook
Ciekawe dlaczego triceratops miał rogi.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Rod Teodoru |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Rod Teodoru |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jan Brzechwa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jan Brzechwa |
W bajkowym świecie ortografii. Litery z ogonkami.
Dla uczniów szkoły podstawowej.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Maria Guśpiel |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Maria Guśpiel |
Maluję, naklejam, ukłądam. Zawody.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Smerfy. Smerfoplakaty i smerfołamigłówki
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Liczydełko. Poznajemy cyfry od 0 do 10 liczydelko. poznajemy cyfry od 0 do 10
oprawa miękka
stron 108
Liczydełko zawiera ćwiczenia umożliwiające poznawanie cyfr od 0 do 10, ich zapisywanie oraz doskonalenie umiejętności liczenia. Każdą cyferkę wprowadza dowcipny wierszyk, który wyznacza bliską dziecku tematykę kolejnych zadań ? pojawiają się tu zwierzeta, rośliny, zabawki, najbliższe otoczenie, dom. Nauka odbywa się przy okazji kolorowania, wycinania, wklejania, pisania po śladzie, liczenia elemntów rysunku, numerowania i wielu innych różnorodnych ćwiczeń, odwołujących się do naturalnej aktywności i ciekawości dziecka.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Alina Michalak |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Alina Michalak |
Domowe przedszkole. Piosenka o radości. CD.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Jasełka i przedstawienia bożonarodzeniowe.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Krystyna Radwan |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Krystyna Radwan |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Ursula K. Le Guin |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Ursula K. Le Guin |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Sławomir Mrożek |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Sławomir Mrożek |
Ojca Grande przepisy na zdrowe życie. Część 3.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Tadeusz Woźniak, Marzena Woźniak |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Tadeusz Woźniak, Marzena Woźniak |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Kastor |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Kastor |
Tupcio Chrupcio. Nie mogę zasnąć.
Oprawa twarda.
Strony 28.
Format 24,0x26,0 cm.
Tupcio Chrupcio jest już dużą myszką. Potrafi sam się umyć, ubrać i posprzątać zabawki. Ale nie lubi nocy. Gdy nie może zasnąć, marudzi i nie daje spać mamie. Czy poradzi sobie w tej sytuacji? Posłuchajcie!
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Eliza Piotrowska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Eliza Piotrowska |
Wychowanie intelektualne w teorii dydaktycznej i praktyce edukacyjnej
format B5
stron 256
oprawa miękka, klejona, folia matowa
W wychowaniu intelektualnym zwraca się uwagę na osobowość umysłową człowieka. Ważne są takie cechy, jak: otwartość na wiedzę, dociekliwość naukowa, dążenie do prawdy, wytrwałość, ale jednocześnie zdolność selekcji wiedzy i krytyczne oceny napływających informacji. Autorka traktuje człowieka jako jedność psychofizyczną. Wyodrębnienie sfery intelektualnej (wychowania intelektualnego) ma charakter poznawczy i służy lepszemu uzmysłowieniu pedagogom - zarówno teoretykom, jak i praktykom - możliwości oraz potrzeb w zakresie wychowania intelektualnego, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności jego realizowania w szkole. Wykorzystanie wiedzy o wychowaniu intelektualnym w praktyce edukacyjnej może stworzyć szansę uzyskania wysokiego poziomu rozwoju intelektualnego, ogłady, obycia oraz kultury umysłowej u uczniów.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Marta Myszkowska - Litwa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Marta Myszkowska - Litwa |