Ćwiczenia... są ściśle skorelowane z rozdziałami 3. i 4. podręcznika. Przygotowano je z myślą o nauczaniu chemii w gimnazjum, w wymiarze dwóch godzin tygodniowo.
Książka zawiera zestaw różnorodnych ćwiczeń, ściśle skorelowanych z rozdziałami
5., 6. i 7. podręcznika, przeznaczony do nauczania chemii w wymiarze dwóch godzin tygodniowo.
Ćwiczenia... są ściśle skorelowane z rozdziałami 8. i 9. podręcznika, przeznaczone do nauczania chemii w wymiarze dwóch godzin tygodniowo. Na wewnętrznej stronie okładki znajduje się układ okresowy pierwiastków i tabela gęstości materiałów.
Znajdziemy tu zestaw różnorodnych ćwiczeń, ściśle skorelowanych z rozdziałami
10 –12 podręcznika, przeznaczony do nauczania chemii w wymiarze dwóch godzin tygodniowo.
Ten zeszyt ćwiczeń jest skorelowany z rozdziałami 13. i 14. podręcznika i zawiera ćwiczenia z zakresu nauczania chemii w wymiarze dwóch godzin tygodniowo.
Jest to zestaw różnorodnych poleceń, zadań, ćwiczeń modelowych, ściśle skorelowanych z rozdziałami 1. i 2. podręcznika. Przeznaczony do nauczania chemii
w wymiarze dwóch godzin tygodniowo. Na wewnętrznej stronie okładki umieszczono układ okresowy pierwiastków i informacje na temat rozpuszczalności gazów
w wodzie.
Jest to zestaw różnorodnych zadań, odpowiadających tematom z rozdziałów 5–9 drugiej części podręcznika do chemii dla gimnazjalistów, i dotyczy tematów podstawowych, omówionych w tym podręczniku. Zestaw jest przeznaczony do nauczania chemii w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Na wewnętrznej stronie okładki zamieszczono tabelę rozpuszczalności soli i wodorotlenków.
Ćwiczenia... są przeznaczone do nauczania chemii w wymiarze jednej godziny tygodniowo, czyli dotyczą podstawowych tematów z rozdziałów 10–14 części trzeciej podręcznika z serii „Chemia dla gimnazjalistów”.
Jest to uniwersalny zbiór zadań, niezwykle przydatny w nauczaniu chemii w liceach
i technikach w zakresie podstawowym. Ponieważ obejmuje wszystkie treści nauczania wynikające z podstawy programowej, oraz tematy uzupełniające, może być
z powodzeniem wykorzystywany we wszystkich typach szkół ponadgimnazjalnych, niezależnie od programów kształcenia. Przykładowe rozwiązania (często kilkoma metodami), poprzedzające poszczególne rozdziały, wskazują sposób postępowania oraz zasady wykorzystywania pojęć i praw chemicznych w zadaniach rachunkowych. Zbiór ten powstał na gruncie wielu częściowo przeredagowanych i uaktualnionych zadań ze Zbioru zadań z chemii dla szkół średnich, tego samego autora, oraz z zadań nowych, obejmujących szerzej niektóre zagadnienia, w tym także dodatkowe.
Pierwiastki i związki nieorganiczne to jeden z trzech modułów podręcznika do nauczania chemii w zakresie rozszerzonym dla uczniów liceów i techników. Pozostałe moduły to Fundamenty Krzysztofa M. Pazdry i Związki organiczne Witolda Danikiewicza. Moduły obejmują łącznie wszystkie treści z nowej podstawy programowej oraz wiele treści dodatkowych, przydatnych w przyszłych studiach na kierunkach przyrodniczych.
Pierwiastki i związki nieorganiczne oraz Związki organiczne są na tyle niezależne, że mogą być wykorzystane w kolejności wybranej przez nauczyciela i dlatego zestaw nie został oznaczony tradycyjnie jako części z kolejnymi numerami.
Każdy moduł składa się z tekstu głównego i jego streszczenia umieszczonego na marginesach. Każdy termin użyty w tekście głównym po raz pierwszy jest wyróżniony niebieskim kolorem czcionki i objaśniony obok na marginesie, czasem w sposób bardziej ścisły niż w tekście głównym. Tekst główny z licznymi ilustracjami, opisami proponowanych doświadczeń oraz przykładami rachunkowymi pomaga zrozumieć prawidłowości, którymi zajmuje się chemia, a zapisy na marginesie ułatwiają powtarzanie wiedzy, zdobytej zarówno na poszczególnych lekcjach, jak i po zakończeniu działu nauczania.
Na końcu każdego rozdziału znajdują się pytania i zadania ułożone w kolejności zgodnej z treścią rozdziału, które umożliwiają bieżące sprawdzanie stopnia opanowania materiału. Na końcu podręcznika podano odpowiedzi do tych zadań oraz skorowidz rzeczowy polsko–angielski.
Do każdego modułu dołączono płytę DVD, zawierającą sfilmowane i opatrzone komentarzem słownym doświadczenia, które zostały w nim opisane.
Fundamenty to pierwszy moduł podręcznika do nauczania chemii w zakresie rozszerzonym w liceach i technikach. Pozostałe dwa moduły to Związki organiczne oraz Pierwiastki i związki nieorganiczne. Te dwa moduły są na tyle niezależne, że mogą być wykorzystane w kolejności wybranej przez nauczyciela i dlatego zestaw ten nie został oznaczony tradycyjnie jako części z kolejnymi numerami. Moduły obejmują łącznie wszystkie treści z nowej podstawy programowej oraz wiele treści dodatkowych, przydatnych w przyszłych studiach na kierunkach przyrodniczych.
Każdy moduł składa się z tekstu głównego i jego streszczenia umieszczonego na marginesach. Każdy termin użyty w tekście głównym po raz pierwszy jest wyróżniony niebieskim kolorem czcionki i objaśniony obok na marginesie, czasem w sposób bardziej ścisły niż w tekście głównym. Tekst główny z licznymi ilustracjami, opisami proponowanych doświadczeń oraz przykładami rachunkowymi pomaga zrozumieć prawidłowości, którymi zajmuje się chemia, a zapisy na marginesie ułatwiają powtarzanie wiedzy, zdobytej zarówno na poszczególnych lekcjach, jak i po zakończeniu działu nauczania.
Na końcu każdego rozdziału znajdują się pytania i zadania ułożone w kolejności zgodnej z treścią rozdziału, które umożliwiają bieżące sprawdzanie stopnia opanowania materiału. Na końcu podręcznika podano odpowiedzi do tych zadań oraz skorowidz rzeczowy polsko–angielski.
Do każdego modułu dołączono płytę DVD zawierającą sfilmowane i opatrzone komentarzem słownym doświadczenia, które zostały w nim opisane.