Książka zawiera trzydzieści zabawnych wierszyków z wplecionymi opisami ćwiczeń narządów mowy. Dziecko trenuje poprawną wymowę, doskonali słuch fonemowy, kształci prawidłowy oddech, słuchając wesołych historyjek, dzięki czemu terapia logopedyczna staje się przyjemna i ciekawa.
Ćwiczenia zawarte w książeczce sprawdzą się zarówno w terapii logopedycznej, jak i w profilaktyce. Sprawne narządy artykulacyjne mogą wspomóc, a nawet przyspieszyć prawidłową wymowę. U dzieci, których mowa nie budzi zastrzeżeń, ćwiczenia przyczynią się do jej jeszcze piękniejszego emitowania.
Publikacja przeznaczona jest do wykorzystania przez rodziców, logopedów, nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych do indywidualnej lub grupowej pracy z dziećmi.
Wydanie 2010r.
Oprawa broszurowa.
Strony 72.
Format 20,5x29,5cm.
W książce znajdują się ćwiczenia oparte na metodzie substytucyjnej - w miejscu \"r\" dziecko wypowiada \"d\" realizowane dziąsłowo, wymawiane krótko i delikatnie po odpowiednio wprowadzonych spółgłoskach.
W Od A do Ż znajdziecie zabawne wiersze Grażyny Wasilewicz, których czytanie nie tylko dostarczy Wam wiele radości, ale również będzie doskonałym ćwiczeniem logopedycznym.
Wydanie 2010r.
Oprawa teczka.
Format 21,5x30,5 cm.
Niniejsza publikacja jest zbiorem szesnastu bajeczek. Przeznaczona jest dla logopedów, terapeutów, nauczycieli przedszkoli i szkół, rodziców i wszystkich zainteresowanych rozwojem mowy dziecka.
Głównym założeniem książki jest utrwalanie wymowy głoski r. Bajeczki ze względu na to, że głoska r występuje w nich wiele razy, zmuszają do ciągłego jej używania, a tym samym automatyzowania w mowie. Mają też inne walory. Ich treść pobudza dziecięcą wyobraźnię, poszerza słownictwo, służy wyciąganiu wniosków, przypomina o wartościach ludzkich.
Kolejnym atutem publikacji jest wzbogacenie treści bajek historyjkami obrazkowymi mającymi ogromne wartości edukacyjne. Historyjki te w naturalny sposób skłaniają do budowania wypowiedzi wielozdaniowych. Dziecko nie tylko opisuje to, co widzi, ale dostrzega również zawarte w historyjce związki przyczynowo-skutkowe. W przypadku, gdy ułożenie historyjki poprzedzone jest przeczytaniem bajeczki, maluchowi stawia się dodatkowe zadania - musi skoncentrować się podczas czytania, jak najdokładniej zapamiętać treść bajki, zrozumieć jej sens, przypomnieć sobie przebieg akcji, by odtworzyć wszystko za pomocą obrazków. Ilustracje dziecko wkłada do plastykowych kieszonek. Po odwróceniu prawidłowo ułożonej historyjki otrzymuje nagrodę w postaci gotowego rysunku odnoszącego się do treści bajeczki. Dodatkowym wzmocnieniem wypowiedzi są etykiety ze zdaniami utrwalającymi wymowę głoski r. Dziecko powtarza zdania za dorosłym lub samo czyta, a potem układa je obok ułożonych ilustracji.
Bajki... powstały z myślą o dzieciach przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Treści utworów zostały ujęte w szerokim kontekście: zabawowym i edukacyjnym, dzięki czemu opowiadania:
wzbudzają zainteresowanie czytelnictwem,
bawią,
uczą wyciągania wniosków,
pobudzają dziecięcą wyobraźnię,
przypominają o wartościach ludzkich,
podnoszą zasób słownictwa,
rozwijają umiejętność posługiwania się pełnymi zdaniami.
Teksty zostały ponadto nasycone głoskami, których wymowa sprawia dzieciom największe problemy. Są to głoski ciszące – ś, ź, ć, dź.
Konsekwencją ich nieprawidłowej artykulacji jest najbardziej popularna wśród dzieci wada wymowy, zwana seplenieniem. Bajki mogą więc służyć jako element uatrakcyjniający terapię logopedyczną. Celowo skonstruowane zdania i dobrane słownictwo zmuszają dzieci w sposób zabawowy do dokładnego powtarzania, a tym samym przyczyniają się do lepszej wymowy i dykcji.
Bajki... powstały z myślą o dzieciach przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Treści utworów zostały ujęte w szerokim kontekście: zabawowym i edukacyjnym, dzięki czemu opowiadania:
wzbudzają zainteresowanie czytelnictwem,
bawią,
uczą wyciągania wniosków,
pobudzają dziecięcą wyobraźnię,
przypominają o wartościach ludzkich,
podnoszą zasób słownictwa,
rozwijają umiejętność posługiwania się pełnymi zdaniami.
Teksty zostały ponadto nasycone głoskami, których wymowa sprawia dzieciom największe problemy. Są to głoski szumiące – sz ż cz dż.
Konsekwencją ich nieprawidłowej artykulacji jest najbardziej popularna wśród dzieci wada wymowy, zwana seplenieniem. Bajki mogą więc służyć jako element uatrakcyjniający terapię logopedyczną. Celowo skonstruowane zdania i dobrane słownictwo zmuszają dzieci w sposób zabawowy do dokładnego powtarzania, a tym samym przyczyniają się do lepszej wymowy i dykcji.
Bajki... powstały z myślą o dzieciach przedszkolnych i wczesnoszkolnych. Treści utworów zostały ujęte w szerokim kontekście: zabawowym i edukacyjnym, dzięki czemu opowiadania:
- wzbudzają zainteresowanie czytelnictwem,
- bawią,
- uczą wyciągania wniosków,
- pobudzają dziecięcą wyobraźnię,
- przypominają o wartościach ludzkich,
- podnoszą zasób słownictwa,
- rozwijają umiejętność posługiwania się pełnymi zdaniami.
Teksty zostały ponadto nasycone głoskami, których wymowa sprawia dzieciom największe problemy. Są to głoski syczące – s, z, c, dz. Konsekwencją ich nieprawidłowej artykulacji jest najbardziej popularna wśród dzieci wada wymowy, zwana seplenieniem. Bajki mogą więc służyć jako element uatrakcyjniający terapię logopedyczną. Celowo skonstruowane zdania i dobrane słownictwo zmuszają dzieci w sposób zabawowy do dokładnego powtarzania, a tym samym przyczyniają się do lepszej wymowy i dykcji.