Anna Tońska-Szyfelbein
od 1 do 6 z 6
1
Syczanki. Opowiadania i zabawy utrwalające poprawną wymowę głosek s, z, c, dz
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Cena: 12.13 zł
Chodzą słuchy. Ćwiczenia uprawniające percepcję słuchową dla uczniów w wieku 10 - 16 lat
Wydanie 2009
format A4
stron 72
Prezentowany zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową przeznaczony jest dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum. Książkę polecamy wszystkim, którzy borykają się z błędami w czytaniu i pisaniu oraz mają problemy z nauką wynikające z zaburzonych funkcji słuchowych. Ćwiczenia tu zebrane to na przykład: skojarzenia słuchowe, wyszukiwanie ukrytych słów, porównywanie wyrazów różniących się jedną głoską lub mających jedną wspólną głoskę. Każde zadanie zostało tak ułożone, by można było do niego wrócić i na innym materiale słownym powtórzyć daną umiejętność. Ćwiczenia mają zróżnicowany poziom trudności, dzięki czemu sprawdzą się w terapii młodszych i starszych uczniów.
format A4
stron 72
Prezentowany zestaw ćwiczeń usprawniających percepcję słuchową przeznaczony jest dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej oraz uczniów gimnazjum. Książkę polecamy wszystkim, którzy borykają się z błędami w czytaniu i pisaniu oraz mają problemy z nauką wynikające z zaburzonych funkcji słuchowych. Ćwiczenia tu zebrane to na przykład: skojarzenia słuchowe, wyszukiwanie ukrytych słów, porównywanie wyrazów różniących się jedną głoską lub mających jedną wspólną głoskę. Każde zadanie zostało tak ułożone, by można było do niego wrócić i na innym materiale słownym powtórzyć daną umiejętność. Ćwiczenia mają zróżnicowany poziom trudności, dzięki czemu sprawdzą się w terapii młodszych i starszych uczniów.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Cena: 15.01 zł
Ortografki, czyli zabawne historyjki i ćwiczenia ortograficzne kształcące umiejętności czytania ze z
Jest to pozycja polecana uczniom z klas IV-VI. Zawarte w niej teksty i ćwiczenia pomogą przypomnieć i utrwalić zasady ortograficzne. Autorka podzieliła teksty według trudności ortograficznych. Omówione są szczegółowo ó i u , ż i rz , h i ch oraz pisownia przeczenia ``nie`` z częściami mowy. Na początku każdego działu zostały wymienione wszystkie zasady pisowni, które potem są powtarzane przez ucznia w ćwiczeniach.
Autorka postarała się, by zaintrygować ucznia i w ten sposób zachęcić go do pracy. Teksty są czasem zaszyfrowane, czasem pomieszane, tak że pierwszym zadaniem dziecka jest ich odczytanie.
Ćwiczenia opierające się na wyrazach z tekstów rozwijają koncentrację uwagi, funkcje wzrokowe, logiczne myślenie, sprawność poprawnego pisania, a przede wszystkim technikę czytania ze zrozumieniem i umiejętność analizowania tekstu. Większość ćwiczeń, chociaż są to ćwiczenia ortograficzne, wymaga od ucznia przeczytania treści opowiadań uważnie i ze zrozumieniem, bowiem rozwiązań kolejnych zadań szukać należy w tekstach historyjek.
Format A4, 76 stron
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Cena: 16.17 zł
Opowiedz o ...Terapia zaburzeń mowy u dzieci z afazją i dysfazją
Format A4
stron 160
Wydawać się może, że nauka mowy jest czymś zupełnie naturalnym, jednak są dzieci, które z różnych przyczyn nie tylko nie mówią poprawnie, ale często nie mówią wcale. Osoby z afazją, dysfazją lub opóźnionym rozwojem mowy nie są łatwymi pacjentami, szczególnie dzieci. Nie ma jednej metody pracy z nimi, na rynku zaś niewiele jest pozycji poświęconych tarapii zaburzeń mowy.
Anna Tońska-Szyfelbein od wielu lat pracuje z dziećmi, także z dziećmi z afazją i dysfazją. Przez ten czas opracowała serię ćwiczeń, które pozwalają dziecku wypowiadać na początku pojedyncze wyrazy, potem zaś zwroty, by w końcu doprowadzić do opowiadania dłuższej wypowiedzi, w której dziecko mówi poprawnie fonetycznie i gramatycznie.
Bohaterami książki Opowiedz o... są dwie rodziny: Duchnowskich i Duszków. Przedstawione są one na ilustracjach obrazujących różne, codzienne sytuacje, z którymi dziecko na pewno już się zetknęło. Różnorodne ćwiczenia mają na celu zachęcenie ucznia do nazywania, a następnie do budowania całych zdań i wreszcie dłuższych tekstów. Ćwiczenia proponowane przez Annę Tońską-Szyfelbein ćwiczą nie tylko umiejętnośći mowy. Dziecko zanim zacznie odpowiadać na polecenia terapeuty, powinno dokładnie obejrzeć obrazek, dzięki czemu poprawia się jego spostrzegawczość i umiejętność obserwacji. W trakcie odpowiedzi powinno też wykonać ćwiczenie manualne, np. kolorowanie, łączenie, wycinanie. Ćwiczona jest więc nie tylko zdolność mówienia, ale też obserwacji, umiejętności manualne oraz umiejętność szukania analogii między życiem dziecka a życiem fikcyjnych bohaterów.
stron 160
Wydawać się może, że nauka mowy jest czymś zupełnie naturalnym, jednak są dzieci, które z różnych przyczyn nie tylko nie mówią poprawnie, ale często nie mówią wcale. Osoby z afazją, dysfazją lub opóźnionym rozwojem mowy nie są łatwymi pacjentami, szczególnie dzieci. Nie ma jednej metody pracy z nimi, na rynku zaś niewiele jest pozycji poświęconych tarapii zaburzeń mowy.
Anna Tońska-Szyfelbein od wielu lat pracuje z dziećmi, także z dziećmi z afazją i dysfazją. Przez ten czas opracowała serię ćwiczeń, które pozwalają dziecku wypowiadać na początku pojedyncze wyrazy, potem zaś zwroty, by w końcu doprowadzić do opowiadania dłuższej wypowiedzi, w której dziecko mówi poprawnie fonetycznie i gramatycznie.
Bohaterami książki Opowiedz o... są dwie rodziny: Duchnowskich i Duszków. Przedstawione są one na ilustracjach obrazujących różne, codzienne sytuacje, z którymi dziecko na pewno już się zetknęło. Różnorodne ćwiczenia mają na celu zachęcenie ucznia do nazywania, a następnie do budowania całych zdań i wreszcie dłuższych tekstów. Ćwiczenia proponowane przez Annę Tońską-Szyfelbein ćwiczą nie tylko umiejętnośći mowy. Dziecko zanim zacznie odpowiadać na polecenia terapeuty, powinno dokładnie obejrzeć obrazek, dzięki czemu poprawia się jego spostrzegawczość i umiejętność obserwacji. W trakcie odpowiedzi powinno też wykonać ćwiczenie manualne, np. kolorowanie, łączenie, wycinanie. Ćwiczona jest więc nie tylko zdolność mówienia, ale też obserwacji, umiejętności manualne oraz umiejętność szukania analogii między życiem dziecka a życiem fikcyjnych bohaterów.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Cena: 25.41 zł
Posłuchaj, pokaż, opowiedz cz.1
POSŁUCHAJ. POKAŻ. ODPOWIEDZ – część 1
Zestaw ćwiczeń usprawniających koncentrację słuchową oraz rozumienie słyszanego tekstu dla osób z afazją, dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami języka
Proponowana pomoc zawiera 36 kolorowych kart i 3 czarno-białe z podpisami. Na każdej karcie znajdują się 4 zdjęcia ilustrujące daną czynność przedstawioną w różnych kontekstach sytuacyjnych lub znaczeniowych (np. mycie twarzy, mycie naczyń, mycie zębów, mycie okien). Zadaniem osoby ćwiczącej jest wskazanie odpowiedniego zdjęcia, odpowiedź na pytania zadane przez terapeutę oraz dopasowanie podpisu do fotografii.
Materiał służy do ćwiczenia nie tylko rozumienia wypowiedzi i pytań, ale także wytwarzania wypowiedzi i układania zdań. Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać.
Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Cena: 36.95 zł
Zestaw ćwiczeń usprawniających koncentrację słuchową oraz rozumienie słyszanego tekstu dla osób z afazją, dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami języka
Proponowana pomoc zawiera 18 dwustronnych kolorowych kart i 4 czarno-białe z podpisami. Na każdej karcie znajdują się 4 obrazki różniące się szczegółami (np. na jednej ilustracji sukienka w szerokie pasy wisi na wieszaku, na drugim ta sama sukienka wisi na haczyku). Zadaniem osoby ćwiczącej jest wskazanie odpowiedniego obrazka, odpowiedź na pytania zadane przez terapeutę oraz dopasowanie podpisu do ilustracji.
Materiał służy do ćwiczenia wytwarzania wypowiedzi i układania zdań, ale przede wszystkim do rozumienia wypowiedzi i pytań, nazwy obrazków są podobne i różnią się tylko pewnymi szczegółami, dlatego osoba ćwicząca musi dokładnie wsłuchać się w całe zdanie i przeanalizować jego konstrukcję. Dopasowywanie etykiet do zdjęć usprawnia umiejętność czytania, co przydatne jest u pacjentów z afazją, a także u starszych dzieci mających problem z wypowiadaniem się zdaniami, a potrafiących czytać.
Z kart pracy mogą korzystać zarówno terapeuci, jak i rodzice dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, specyficznymi zaburzeniami językowymi, afazją dziecięcą. Karty mogą być także wykorzystywane w terapii osób z afazją i problemami w rozumieniu mowy.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Tońska-Szyfelbein |
Cena: 36.96 zł
od 1 do 6 z 6
1
OPINIE - opinie są nie obsłużone, to trzeba obgadać. Czemu ma służyć zakładka opinie w kategorii? Opiniom kategorii?