Wydanie 2011r.
Oprawa broszurowa.
Strony 408.
Format 12,5x19,5cm.
Przymiotnik \"kultowy\" bywa często nadużywany w odniesieniu do dzieł filmowych czy literackich, ale w przypadku książki Kerouaca trudno o lepsze określenie. Nieczęsto się zdarza, żeby jedna książka zdołała tak doskonale oddać klimat epoki, zarejestrować przełom dokonujący się zarówno w samej literaturze, jak i w życiu narodu. Jej fabuła wydaje się bardzo prosta - ot, grupa młodzieńców, szukających sensu życia, jeździ po Ameryce, na ogół bez wyraźnego celu, najczęściej bez pieniędzy, niekiedy na bakier z prawem. Owi młodzieńcy to pierwsi beatnicy, zrzucający za sprawą swoich ideałów i swojego życia gorset konwencji, krępujący amerykańską przeciętność.
W połowie lat pięćdziesiątych Jack Kerouac, katolik, przeżył fascynację buddyzmem. Zainteresowanie to wyraźnie wpłynęło na jego duchowość i znalazło odzwierciedlenie w późniejszej twórczości.
„Mój brat ocean” jest młodzieńczą, nigdy wcześniej niepublikowaną powieścią Jacka Kerouaca (1922-1969). W 1942 roku pisarz odbył rejs na jako marynarz okrętu handlowego SS Dorchester, a doświadczenia zebrane podczas podróży stały się kanwą powieści. Pierwowzorem jednego z dwóch bohaterów był serdeczny przyjaciel Kerouaca, Sebastian Sampas. Prócz powieści w skład tomu wchodzi dziennik, krótkie teksty Kerouaca (m.in. pełen osobistych wspomnień „Dziennik egotysty”, opowiadanie kryminalne „Bracia”, czy nigdzie dotąd niepublikowana jednoaktówka „Przenoszę się do innego baru”), wiersze oraz zdjęcia i rysunki. Niezwykle ważną część stanowi korespondencja między pisarzem a Sebastianem Sampasem oraz garść wierszy tego ostatniego.
„Mój brat ocean” ma wielką wartość nie tylko jako uzupełnienie twórczości autora „W drodze”. Pozwala wejrzeć w rodzący się warsztat pisarza, jest świadectwem dojrzewania w czasach Wielkiego Kryzysu i wojny. Pojawiają się w niej motywy znane z klasycznych dzieł Kerouaca: poszukiwanie duchowego znaczenia w materialistycznym świecie, spontaniczna podróż stanowiąca prawdziwą drogę ku wolności, nocne rozmowy, rozpaczliwa potrzeba ucieczki od społeczeństwa i tragiczne piękno samotności.
To również wzruszający zapis przyjaźni dwóch młodych idealistów, z których jeden poległ młodo w bitwie pod Anzio, drugi zaś został jednym z najważniejszych artystów pokolenia beatników i jest czytany do dziś, głównie przez młodych poszukujących ludzi, na całym świecie.
„Fascynująca zapowiedź późniejszej twórczości Kerouca. Badacze i wielbiciele jego talentu będą zachwyceni”
„Podziemni” to napisana w trzy dni i trzy noce kultowa już dziś powieść wpisująca się w nurt literatury bitnikowskiej, której fabuła oparta jest na krótkotrwałym romansie autora z czarnoskórą pięknością Alene Lee (Mardou Fox) w atmosferze jazzu i barów San Francisco w latach 50.
„Pic” to opublikowana już po śmierci autora mini-powieść, której bohaterem jest murzyn imieniem Pic, który postanawia porzucić swoje dotychczasowe życie i wieść życie włóczęgi.
Jack Kerouac - (1922-1969) - prozaik i poeta; kronikarz i prorok beat generation. Jego twórczość stała się głosem nieufnej wobec autorytetów młodzieży amerykańskiej i do dziś znajduje rzesze entuzjastów. Po ogromnym sukcesie powieści W drodze (1957) wydał wiele innych książek prozatorskich nawiązujących do niej tematem i formą, m.in. Włóczęgów Dharmy (1958), Podziemnych (1958), Big Sur (1962) oraz Wizje Gerarda (1963). Jest także autorem kilku tomów wierszy. W.A.B. opublikowała do tej pory cztery powieści Kerouaca - W drodze, Włóczędzy Dharmy, Big Sur oraz Maggie Cassidy.
Wydanie 2011r.
Oprawa twarda.
Strony 264.
Format 13,0x20,5cm.
Kalifornia i dziki świat natury, rozpacz, alkohol, podróż, załamanie nerwowe, oto motywy i elementy Big Sur Jacka Kerouaca, prozy, w której miesza się wyobraźnia i rzeczywistość, fikcja i doświadczenie osobiste.
Bohaterem powieści jest Jack Duluoz, pisarz, alkoholik i neurotyk, odklejony od świata, błąkający się i samotny. To poniekąd alter ego Kerouaca, przywodzące na myśl bohaterów W drodze i Włóczęgów Dharmy, tyle że na innym etapie życia. Mentalnie i fizycznie Duluoz stacza się i zagraża sam sobie, szuka bezpiecznej niszy, kryjówki. Wszystko jednak wymyka mu się z rąk, a jego wyprawy nad Pacyfik, do Big Sur, mające coś zmienić, okazują się daremne: \"Żegnaj, Sur Gadałeś mu kiedy jak woda spotyka wodę?\". Książka Kerouaca to proza znad krawędzi, autotematyczne, bolesne wyznanie oraz ironiczny komentarz do legendy kalifornijskiej bohemy. Autor wspomniał kiedyś: \"Mój styl zmieniał się: Railroad Earth to eksperymentalne speed-writing, Tristessa była mistyczna, naładowana drzazgami, Podziemni to echo konfesyjnego szaleństwa Notatek z podziemia Dostojewskiego. Big Sur jest ich doprowadzonym do perfekcji połączeniem\".
Nietypowym, ale harmonijnym dopełnieniem powieści jest poemat Morze. Odgłosy Pacyfiku w Big Sur, dołączony na końcu książki.
[...] cała ta historia to gigantyczna komedia, oglądana oczami biednego Ti Jeana (czyli moimi), znanego także jako Jack Duluoz. Przedstawia świat gorącej aktywności, zabawy i szaleństwa, choć także łagodnej słodyczy, oglądany przez dziurkę od klucza, czyli oko Ti Jeana.
Jack Kerouac.
Wydanie 2012r.
Oprawa twarda.
Strony 256.
Format 13x20cm.
Sentymentalna proza Jacka Kerouaca - Maggie Cassidy po raz pierwszy w polskim przekładzie! Opowieść o miłości, wspomnienie szkolnych perypetii, portret zbiorowy nastolatków ze zwykłego miasta... Choć trudno w to uwierzyć, Jack Duluoz, był kiedyś dzieckiem. Mieszkał na prowincji, nie znał alkoholu ani narkotyków, a jego świat był śmiesznie mały, ograniczony do kilku ulic, szkoły, kręgu przyjaciół. Jack nie interesował się literaturą, znacznie bardziej pociągały go bejsbol i lekkoatletyka - miał zresztą spore sukcesy w sprincie. Nie znał jeszcze Allena Ginsberga ani Williama S. Burroughsa, a kumplował się z chłopakami z ogólniaka. Lubili włóczyć się po swoim Lovell, gadać o bzdurach i podrywać dziewczyny. Maggie Cassidy to niezwykła pozycja w dorobku autora W drodze. Zapis zwyczajnej, trochę nudnej codzienności tuż przed wybuchem II wojny światowej, powrót do miejsc, których już dawno nie ma, do chwil pełnych niezwykle silnych doznań. Kerouac zrywa na moment z wizerunkiem najsłynniejszego pijaka i wagabundy w historii literatury i przedstawia smutnego chłopca, który pierwszy raz w życiu się zakochał...