Mariola Chomczyńska-Rubacha

od 1 do 1 z 1
1
Podręczniki i poradniki. Konteksty. Dyskursy. Perspektywy.
Wydanie 2011r.
Oprawa broszurowa.
Strony 212.
Format 16,5x23,5cm.
Prezentowany tom traktuje podręczniki i poradniki jako teksty kultury i jednocześnie narzędzia ją reprodukujące. Mamy więc krytyczne spojrzenie na ukryty program podręczników i poradników. Autorki i autorzy opierając się na analizach podręcznikowych i poradnikowych tekstów, docierają do filozoficznych, ideologicznych i, wreszcie, politycznych założeń i kryteriów selekcjonowania wiedzy. Taka wiedza nie jest obiektywna, lecz nasycona znaczeniami i interpretacjami, które umacniają dominujący porządek kulturowy. Te znaczenia także definiują konkurencyjne porządki jako nieprawomocne, peryferyjne, mniejszościowe. W prezentowanej książce zatem opisana jest walka o znaczenia, ukryta za dydaktyczną strukturą i programową fasadą podręczników oraz poradników. Ale czy te - jak się wydaje - potężne narzędzia kulturowej dominacji mają szansę przetrwać w e-świecie? Czy jednak podręczniki w postaci książek nie są tylko zadrukowanymi kartkami, które niespodziewanie mogą ustąpić miejsca i też oddać swoje replikujące funkcje internetowi, czy innym narzędziom - wytworom współczesnej technologii? Na takie pytania prezentowana książka również poszukuje odpowiedzi.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Mariola Chomczyńska-Rubacha |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Mariola Chomczyńska-Rubacha |
Cena: 46.09 zł
od 1 do 1 z 1
1
OPINIE - opinie są nie obsłużone, to trzeba obgadać. Czemu ma służyć zakładka opinie w kategorii? Opiniom kategorii?