Mariam Notten opowiedziała Erice Fischer dzieje swojej rodziny, sięgając cztery pokolenia wstecz. Historia życia afgańskich kobiet zaczyna się od zabójstwa prababki przez pradziadka. Kobieta posądzona o romans splamiła honor rodziny - najwyższą wartość, na którą powoływać się będą kolejne pokolenia mężczyzn i przez którą cierpieć będą kolejne pokolenia kobiet. Śledząc losy prababki, babki, matki i córki, zaglądamy za zamknięte drzwi afgańskiego domu i poznajemy nie tylko trudy życia tamtejszych kobiet, ale też ich wolę walki o samostanowienie i godność. Opowieść o kobietach przeradza się zaś w opowieść o Afganistanie i burzliwych zmianach, jakie zaszły w tym kraju w ciągu ostatnich stu lat. Erica Fischer i Mariam Notten nie kreślą czarno-białego obrazu, barwnie opisują nieznany i piękny świat islamu, oddając jego kolory, zapachy, dźwięki, jego bogactwo i złożoność. Pokazują wielkie tragedie, ale też codzienne radości afgańskiej rodziny. Przede wszystkim jednak pokazują siłę i wytrwałość afgańskich kobiet.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Mariam Notten, Erica Fischer |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Mariam Notten, Erica Fischer |
Twoim zadaniem jest rozwijanie swojej cywilizacji poprzez pozyskiwanie innowacji reprezentujących podstawowe odkrycia związane z dziesięcioma epokami naszej historii.
Karty innowacji podzielone są na pięć grup kolorystycznych, co przekłada się na zwiększenie liczby opcji w grze oraz możliwość produkcji zasobów zwiększających siłę twojego ataku i obrony.
Podczas gry będziesz zbierać te karty w swojej strefie w postaci stosów (każdy kolor osobno). Maksymalnie możesz więc posiadać pięć stosów. Na każdej karcie zapisany jest co najmniej jeden dogmat, który wskazuje ideologię twojej cywilizacji w danym momencie.
W grze rozróżniane są dwa rodzaje dogmatów. Dogmat współpracy promuje wszystkich graczy produkujących co najmniej tyle samo zasobów co ty. Dogmat przymusu umożliwia podporządkowanie słabszych (produkujących mniej zasobów) cywilizacji twojej woli.
Aktywuj te dogmaty, aby rozwijać swoją cywilizację szybciej niż robią to przeciwnicy. Pomimo tego, że możesz mieć tylko pięć kart aktywnych w jednej chwili, możesz korzystać z zasobów znajdujących się na kartach w głębi stosów (jeśli stosy te są rozsunięte). Zasoby zwiększają potęgę twojej cywilizacji. Dzięki nim możesz korzystać z kart innowacji swoich przeciwników, przeprowadzać ataki oraz bronić się przed atakami innych graczy.
Przechytrz rywali i zgromadź wraz ze swoją cywilizacją najbardziej imponujące osiągnięcia na przestrzeni kolejnych wieków rozwoju. Trochę sprytu, dużo rozważnych decyzji i odrobina szczęścia - to niezbędne czynniki na drodze do zwycięstwa w Innowacje.
Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: 12 +
Czas gry: ok. 30 - 60 minut
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Marek Lenarcik |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Marek Lenarcik |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Katarzyna Michalak |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Katarzyna Michalak |
Słownik tłumaczeń przysięgłych.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Małgorzata Truszyńska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Małgorzata Truszyńska |
Kostium kąpielowy Sheryl Espresso-Calendula M-292 kawowo-mandarynkowy (161)
Tabela rozmiarów | S | M | L | XL | XXL | XXXL |
Obwód w biuście | 82-84 cm | 85-87 cm | 88-90 cm | 91-93 cm | 94-95 cm | 96-97 cm |
Obwód pod biustem | 70-75 cm | 75-80 cm | 75-80 cm | 80-85 cm | 80-85 cm | 85-90 cm |
Obwód w biodrach | 82-88 cm | 86-92 cm | 90-96 cm | 94-100 cm | 98-104 cm | 102-108 cm |
Wysokość fig | 21 cm | 22 cm | 23 cm | 24 cm | 25 cm | 26 cm |
Spódnica Spódnica Model Matia Grey
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | awama |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | awama |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | mat skl |
Kod producenta | MATBI222111 |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | mat skl |
Kod producenta | MATBI222111 |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Dustin Thomason |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Dustin Thomason |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Madonna |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Madonna |
Tak, spodziewałeś się, że z tym turystą będzie problem, ale powinien dać radę dotrwać do szczytu. Gorzej z tym za nim, który już słania się na nogach. Chyba będzie musiał przeczekać w namiocie. I gdzie jest Twój partner? Miał już dawno się pojawić z butlami tlenu. Bez nich żaden z tych nowicjuszy nie przetrwa nadchodzącej nawałnicy. Czeka Was ciężka noc na stoku Mount Everestu. Zresztą nie tylko Was... w dole widzisz kolejną wycieczkę, a powyżej jeszcze jedną. Nie ma to jak turystyczny sezon...
W grze Mount Everest wchodzisz właściwie w interes turystyczny, ale nie jest to taki zwyczajny biznes. Tutaj giną ludzie. Na tę najwyższą górę świata weszło już prawie 4000 osób, ale zginęło ponad 200. Jednego dnia weszło 150 osób.
Zdecydowana większość osób chcących zdobyć szczyt ME to turyści, którzy nie mają doświadczenia i umiejętności wymaganych przy zdobywaniu ośmiotysięczników. Bez odpowiedniej pomocy nigdy nie dadzą rady.
Na szczęście jesteś Ty! Doświadczony himalaista i przewodnik. Na koncie masz już Broad Peak, K2 i inne ośmiotysięczniki, a na samym Mount Evereście byłeś już kilka razy. Dobrze wiesz, że to, co dla Ciebie jest proste, dla Twoich klientów może być ostatnią przygodą w życiu. Musisz zaplanować gdzie ustawić obozy, jak zadbać o aklimatyzację, kogo i kiedy prowadzić na górę, a kiedy w dół, bo każdy z nich chce nie tylko zdobyć Mount Everest, ale też bezpiecznie wrócić do domu, ze zdjęciami.
Nawet idąc w grupie, walczysz sam.
Uwaga: planszę z gry Mount Everest można użyć w grze K2, stosując zasady K2. Zawiera ona znaczniki nie używane w grze Mount Everest, ale konieczne przy K2.
Liczba graczy: 2 - 5 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 90
Gra 2w1 - Dziesiątka i Chińczyk
Przeprowadź wszystkie swoje pionki przez cała planszę i ustaw je na linii wyjściowej przeciwnika w przypadku gry Dziesiątka, lub jak to dzieje się w grze Chińczyk postaraj się wprowadzić na pole końcowe wszystkie swoje pionki.
Zestaw do gry Dziesiątka zawiera:
- planszę,
- 8 pionków (po cztery w jednym kolorze),
- kostkę do gry.
Zestaw do gry Chińczyk zawiera:
- planszę,
- kostki i 16 pionków w czterech różnych kolorach.
Kronika Powstania Warszawskiego
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Andrzej K. Kunert |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Andrzej K. Kunert |
Wywiad Polski w III Rzeszy. Sukcesy i porażki.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Leszek Gondek |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Leszek Gondek |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Maciej Rybiński |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Maciej Rybiński |
Gra Scooby-Doo - Panic Attack!
Zawartość pudełka:
- plansza do gry
- 2 pionki
- 2 podstawki pod pionki
- 36 żetony potworów i postaci
- kostka do gry
- 9 żetonów lokalizacji
- instrukcja.
Wiek graczy: 4+
Liczba graczy: 2-4
Czas rozgrywki: 15-30 min.
Słoneczne zioła na chrypki, grypki, przeziębienia.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Stefania Korżawska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Stefania Korżawska |
oprawa twarda, obwoluta
stron 558
Piórka prawie wszystkie to pierwszy tak obszerny zbiór fraszek mistrza gatunku. Wydanie zawiera ponad dwa tysiące utworów i będzie najpełniejszym opublikowanym do tej pory zbiorem. Piórka prawie wszystkie zostały wzbogacone o fraszki z lat 1945 - 1970, publikowane dotąd jedynie w prasie, oraz o utwory odnalezione w archiwum autora. Fraszki zostały ułożone tematycznie.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jan Sztaudynger |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jan Sztaudynger |
Słownik techniczno budowlany angielsko- polski, polsko- angielski
oprawa miękka
format 10,5 x 14,5 cm
stron 355
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jacek Gordon |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jacek Gordon |