Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Amy Paradis |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Amy Paradis |
Igły. Polskie agentki, które zmieniły historię
Agentki, które pracowały dla polskiego – ale też brytyjskiego lub hitlerowskiego – wywiadu; rodowite Polki i kobiety, dla których Polska stała się nową ojczyzną. Arystokratki, żony dyplomatów, córki przedsiębiorców, troskliwe panie domu i przedwojenne feministki, dojrzałe opiekuńcze matki i nastolatki, którym ledwo starczało siły, by przeładować pistolet.
W czasie drugiej wojny światowej miały zdobywać i dostarczać w odpowiednie ręce informacje, od których zależał los setek tysięcy ludzi. Zostały szpiegami z pobudek patriotycznych i wewnętrznej potrzeby, a czasem przez przypadek, wrodzoną naiwność lub ślepą miłość.
Nie oczekiwały za swoje dokonania nagród, i wyróżnienia rzeczywiście je omijały. Podejmując się misji decydujących o losach świata, ginęły lub – w najlepszym razie – skazywano je na zapomnienie. Te, które ocalały, czekała po wojnie cela w więzieniu UB lub ciężki los na emigracji. Halina Szymańska przekazywała aliantom informacje wprost ze sztabu generalnego Wehrmachtu. Władysława Macieszyna przyczyniła się do tego, że Niemcom nie powiódł się projekt zniszczenia Londynu za pomocą rakiet V2. Maria Sapieżyna próbowała uświadomić Piusowi XII, że milczenie w sprawie Zagłady to wielka nieprawość. Krystyna Skarbek – „ulubiona agentka” Churchilla – została zamordowana kilka lat po wojnie, a okoliczności jej śmierci do dziś pozostają tajemnicą.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Marek Łuszczyna |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Marek Łuszczyna |
Pielgrzymki polskie. Kronika podróży papieskich do Ojczyzny
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jan Paweł Ii, Adam Bujak |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jan Paweł Ii, Adam Bujak |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Mirosław Tomaszewski |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Mirosław Tomaszewski |
Praca dyplomowa na studiach I i II stopnia z nauk społecznych.
Oprawa twarda.
Strony 92.
Format 16,5x24,5 cm.
Książka Profesora Franciszka Bereźnickiego dotyczy metodologii badań naukowych i pisania prac dyplomowych z nauk społecznych. Pytanie o to, czy nauki społeczne są podobne, jakie cechy łączą te nauki w jedną kategorię, różnicując je zarazem, ale jednocześnie istnieje wiele cech łączących je. Powstaje dalsze pytanie, co uczynić, by studenci pedagogiki, socjologii, politologii i innych kierunków umieli prowadzić badania naukowe, aby chcieli je dobrze wykonywać i czy mają w naszych uczelniach warunki zapewniające wykorzystanie posiadanych przez nich umiejętności i chęci? Zadaniem książki Prof. F. Bereźnickiego nie jest udzielenie odpowiedzi na wyżej wymienione pytania. Autor koncentruje swoją uwagę na zjawisku przecinania się zakresów nauk społecznych na studiach pierwszego i drugiego stopnia oraz stosowanych w nich metod badań i pisania prac licencjackich i magisterskich. Celem wydania przewodnika metodologicznego jest - pisze Autor - zebranie podstawowych informacji i przykładów związanych z pisaniem prac dyplomowych, aby tym samym ułatwić to zadanie studentom..., a także wyjaśnienie istoty charakteru, funkcji i zadań pracy dyplomowej, określenie roli seminarium i promotora, jak i strony formalnej i merytorycznej pracy.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Franciszek Bereźnicki |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Franciszek Bereźnicki |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Emil Karewicz |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Emil Karewicz |
Świnka Peppa. Książeczki z półeczki 20. Domek dla wilków
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Jak moje dziecko może się stać pewna siebie?
stron 88
oprawa miękka
format 13,0 x 19,0 cm
Zawiera praktyczne testyNieśmiałość i brak pewności siebie to problem wielu dzieci... Może przeszkadzać im w nawiązywaniu nowych przyjaźni, zaburza relacje społeczne... Chyba każdy rodzic doskonale zna sytuacje, kiedy np. do domu przychodzą goście, a dziecko chowa się za fotel, a gdy jest w sklepie wstydzi się zapytać, ile kosztuje batonik... Oczywiście to nie jest powód do paniki ani żadna poważna anomalia... Warto jednak pamiętać, że dziecko może przechodzić taki etap rozwoju... Nie należy go wtedy zostawiać samemu sobie i czekać aż z tego wyrośnie ani tym bardziej strofować i kierować pod jego adresem uwag w stylu: ``No nie wygłupiaj się! Taki duży chłopiec i się wstydzi...`` Nie sprawimy, że dziecko z dnia na dzień zacznie radzić sobie ze wszystkimi sytuacjami, że ominie go proces rozwoju, który przecież wymaga czasu, ale możemy mu pomóc jak najłagodniej przejść przez ten trudny okres...
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Klaus Utz |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Klaus Utz |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Giorgio Agamben |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Giorgio Agamben |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Heppin |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Heppin |
Kolorowanka. Przytulanki z naklejkami.
Oprawa broszurowa.
Strony 16.
Format 20,0x28,5 cm.
Mix wzorów
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | AVA |
Kod producenta | AVAPA1204 |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | AVA |
Kod producenta | AVAPA1204 |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Lee Child |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Lee Child |