oprawa miękka
stron 356
stron 320
Ktoś, kto wyjeżdża z Polski jako korespondent wojenny, dyplomata, ambasador, musi zmierzyć się z wrogiem niewidocznym i nieokreślonym. Krzysztof Mroziewicz, reporter, korespondent wojenny, ambasador mówi o tym tak: Sam byłem dla nich wrogiem, choć czasem też - przyjacielem. Granica na styku informacji, dyplomacji i wywiadu ma charakter osmotyczny: przepuszcza w obydwie strony. Im od niej dalej, tym bezpieczniej. Ale gdzie bezpiecznie - tam niczego nie można się dowiedzieć. W Panamie rozmowy ze mną mogli wykorzystywać ludzie Manuela Noriegi, a także agenci wywiadu sandinistów, wywiadu kubańskiego oraz pracownicy służb Stanów Zjednoczonych. W Nikaragui moją przewodniczką była sekretarka pułkownika Lariosa Montiela. Na Cyprze pewien szpieg przewoził mnie przez linię demarkacyjną na stronę turecką. W Afganistanie byłem korespondentem wojennym. Chodziło za mną GRU. W Indiach znałem się dobrze z byłym szefem wywiadu wojskowego, generałem C. W Pakistanie pilnował mnie wywiad wojskowy generała Zii ul Haqa. W Sri Lance i w Tunezji, a także w samym Izraelu, otarłem się o wywiad izraelski. Zresztą w Izraelu wszystko jest wywiadem. Moimi spotkaniami z Dalajlamą interesowała się ambasada chińska. A wszystkimi innymi - ambasada polska. Część tych doświadczeń to skutki pracy reportera, czyli początek drogi, i o tym można mówić. Lecz co się tyczy dyplomacji, czyli końca drogi - ambasador dowiaduje się o rzeczach, o których nie chciał wiedzieć, o których musi zapomnieć, i o czymś, o czym może mówić dopiero po dwudziestu pięciu latach.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Krzysztof Mroziewicz |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Krzysztof Mroziewicz |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Iwona Modrzewska-Pianetti, Bruce Eimer |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Iwona Modrzewska-Pianetti, Bruce Eimer |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Ewa Liszewska, Bogumił Liszewski |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Ewa Liszewska, Bogumił Liszewski |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
format A5
stron 176
Mowa bardzo intensywnie kształtuje się w najwcześniejszym okresie dzieciństwa, czyli właśnie u przedszkolaków. Pracując nad artykulatorami małych dzieci można zapobiec wielu wadom wymowy, dlatego tak ważne jest, by w każdym przedszkolu i domu odbywały się zabawy logopedyczne. Ich wybór przedstawia Mariola Malkiewicz w Jarmarku logopedycznym. Zabawy, które zebrała autorka mają różne pochodzenie – część jest powszechnie znana, część nieco zmodyfikowana, część stworzona od podstaw. Podzielono je na 4 grupy – zgonie z układem pór roku, ale w układzie szkolnym, a więc od jesieni do lata. Dodatkowo zabawy podzielono według stopnia trudności. Każda zabawa jest szczegółowo opisana: podane są cele, pomoce oraz przebieg. Ćwiczenia najczęściej opierają się na wyobraźni dzieci, ale przydadzą się na pewno małe lustarka (warto pomyśleć o tym, by każde dziecko miało swoje), w których maluchy sprawdzą, czy dobrze układają usta. Część zabaw wykorzystuje znane i lubiane utwory, np. wiersze Tuwima, popularne i łatwo dostępne. W zamyśle autorki zabawy można modyfikować, mogą być one początkiem zajęć lub ich podsumowaniem.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Mariola Malkiewicz |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Mariola Malkiewicz |
Najciekawsze Baśnie Z 1001 Nocy
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Religia Uświęceni w Duchu Świętym SP kl.6 karty pracy
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Danuta Jackowiak |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Danuta Jackowiak |
Nieznani polscy bohaterowie powstania węgierskiego 1848-1849.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Istvan Kovacs |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Istvan Kovacs |
100 porad. Jak wychować szczęśliwą i pewną siebie dziewczynkę
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Elisabeth Hartley- Brewer |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Elisabeth Hartley- Brewer |
Masło, sery, jogurty. Domowy wyrób.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | AVA |
Kod producenta | AVAST1266 |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | AVA |
Kod producenta | AVAST1266 |
Świnka Peppa. Zabawy w Wielkie Sprawy. W biurze taty świnki.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Na skraju Imperium i inne wspomnienia
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Mieczysław Jałowiecki |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Mieczysław Jałowiecki |
Wojownicze Żółwie Ninja. Leonardo MAS 601
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Bronisław Wildstein |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Bronisław Wildstein |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jeaniene Frost |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jeaniene Frost |
stron 110
oprawa miękka
format 16 x 23 cm
Konstruktywny postmodernizm charakteryzuje się tym, że za podstawę przyjmuje równoważność poszczególnych zjawisk, które w swej różnorodności traktowane są jako godne uwagi w jednakowym stopniu. Dlatego oczywiste wydaje się to, że dzieci, będąc równie ważne jak osoby dorosłe, są od samego początku pełnowartościowymi ludźmi i niepotrzebna jest tutaj żadna interwencja, nawet ze strony szkoły. Autor odpowiada na pytanie, jakie konsekwencje mogą wynikać dla szkoły ze spojrzenia na człowieka z postpedagogicznej perspektywy. Odnosząc prawa człowieka do dzieci szkolnych, dochodzi do fascynujących odkryć związanych ze szkołą przyszłości. Szkole ? tu i teraz ? daje on impuls do wprowadzenia postmodernizmu w jej codzienność. Rodzicom udziela porad opartych na wnikliwej analizie i praktyce, aby potrafi li redukować stres związany z kontaktem ze szkołą oraz łagodzić i leczyć cierpienia swych dzieci. Nauczycielom proponuje nowy rodzaj samorozumienia, który pozwala zerwać więzy sztywnej roli i pomaga w wyczerpującej pracy. Czytelnik dostrzeże tutaj siłę i odwagę nauczyciela, które sprawiają, że klasa szkolna staje się znacznie bardziej przyjazna dzieciom. W książce Jaka może być szkoła? dochodzi do spotkania wizji i rzeczywistości. Wszy Myślę, że istotę twórczości pedagogicznej Schoenebecka, mocno osadzonej w filozofii, najlepiej oddaje Bogusław Śliwerski, który stwierdza, że chodzi przede wszystkim o zdobywanie szeroko pojętej samowiedzy, a nie o wzajemną eliminację racji i udowadnianie wyższości własnych argumentów, teorii czy doświadczeń. Gorąco zachęcam czytelnika do lektury książki, którą przenika głęboka troska o to, aby dziecko i nauczyciel mogli jak najczęściej spotykać się na płaszczyźnie osobowej. Tylko wtedy szkoła i jednocześnie rodzina będą mogły skutecznie zapobiegać wszelkim działaniom zmierzającym do uczynienia z nich narzędzi ``produkcji`` osobowości autorytarnych.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Von Schoenebeck Hubertus |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Von Schoenebeck Hubertus |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | AVA |
Kod producenta | AVAFI1429 |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | AVA |
Kod producenta | AVAFI1429 |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Giennadij Małachow |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Giennadij Małachow |
Rozmówki greckie ze słownikiem i gramatyką.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |