Język polski W świecie kultury i mediów GIMN kl.1-3 karty pracy
Charakterystyka publikacji
W świecie kultury i mediów. Karty pracy dla gimnazjum:
• są publikacją z zakresu kształcenia kulturowego dla uczniów klas 1–3 gimnazjum,
• są kontynuacją serii Kultura, media i jadla szkoły podstawowej,
• mają charakter uniwersalny i mogą być uzupełnieniem każdego cyklu do kształcenia literackiego i kulturowego,
• są dopasowane do nowej podstawy programowej i eksponują zawarte w niej treści dotyczące współczesnych mediów oraz kultury masowej.
Konstrukcja publikacji
Cz. 1. W świecie mediów
• Wprowadzenie (nie obszerniejsze niż jedna strona)
• Karty pracy dotyczące m.in.
– typów i roli mediów,
– gatunków medialnych (wywiad, esej, felieton, debata, reportaż, notka prasowa, list otwarty, ogłoszenie, przemówienie, recenzja, przegląd prasy),
– przekazywania informacji w mediach,
– komentowania zdarzeń,
– publicystyki,
– reklamy jako szczególnego przekazu (tekstu kultury) obecnego w mediach,
– wykorzystania Internetu jako źródła informacji.
• Słowniczek
Cz. 2. W świecie kultury
Teatri film
• Wprowadzenie
• Karty pracy dotyczące m.in.
– zagadnień związanych z teatrem, operą, baletem oraz z filmem,
– elementów historii teatru,
– elementów historii kina i filmu,
– form dramatycznych (także w nawiązaniu do dramatów przewidzianych w lekturze),
– adaptacji,
– analizy spektaklu i filmu jako tekstów kultury,
– szukania informacji dotyczących wiedzy o teatrze, filmie oraz informacji o repertuarze teatrów.
• Słowniczek
Kultura popularna, czyli o Supermanie
• Wprowadzenie
• Karty pracy dotyczące m.in.
– charakterystyki zjawiska kultury popularnej,
– najczęstszych motywów tekstów należących do tego kręgu,
– konwencji i gatunków (komiks, serial, kryminał, fantasy itp.),
– inspiracji dla kultury popularnej i przetwarzania motywów z tradycji literackiej,
– różnorodności form i tworzywa tekstów kultury popularnej.
• Słowniczek
Czytać od deski do deski. Książki i biblioteki
• Wprowadzenie
• Karty pracy dotyczące m.in.
– historii książki i bibliotek,
– docierania do informacji w leksykonach, encyklopediach, słownikach itp.;
– korzystania z zasobów bibliotecznych,
– korzystania z przypisów.
• Słowniczek
Ocalić od zapomnienia. Muzea
• Wprowadzenie
• Karty pracy dotyczące m.in.
– roli muzeów,
–muzeów internetowych oraz form multimedialnych stosowanych we współczesnych muzeach,
– pogłębiania zainteresowań dzięki oglądaniu zbiorów muzealnych,
– postrzeganiu wystaw muzealnych jako zjawisk kultury.
• SłowniczekInformacje dodatkowe |
---|
Producent | Agnieszka Kruszyńska |
Informacje dodatkowe |
---|
Producent | Agnieszka Kruszyńska |