stron 192
oprawa miękka
format 12 x 19 cm
Mroczny labirynt to tomik otwierający serię powieści sensacyjno-przygodowych dla młodzieży: Porachunki z przygodą. Akcja książki toczy się w istniejących naprawdę podziemiach zamku w Szymbarku Warmińskim. Jajco, Marta, Pchełka i Pucek dostają się do podziemnego labiryntu. Ścigani przez złoczyńców muszą sobie poradzić nie tylko z pogonią, ale też z pułapkami założonymi przez budowniczych zamku. Czas ucieka – za kilka godzin podziemia zostaną zalane wodą z jeziora…
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Krzysztof Petek |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Krzysztof Petek |
Rozmiar | S | M | L | XL | XXL |
Wzrost | do 170 cm | 170-176 cm | 176-182 cm | 182-188 cm | 188-194 cm |
Obwód w pasie | 82-86 cm | 86-90 cm | 90-94 cm | 94-98 cm | 98-102 cm |
Materiał: 85% poliester 15% elastan
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | EWANA |
Kod producenta | EWAFI097 |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | EWANA |
Kod producenta | EWAFI097 |
Niepełnosprawność intelektualna w publicznym i prywatnym dyskursie.
Rozważania podjęte w tej publikacji zmierzają do odpowiedzi na pytanie jak we współczesnym społeczeństwie polskim \"mówiona\" jest niepełnosprawność intelektualna w dyskursach uruchamianych w sytuacjach publicznych i prywatnych oraz ukazują konfrontację indywidualnej i społecznej wizji niepełnosprawności. W swoich rozważaniach autorka kwestionuje istniejącą w społecznych konstrukcjach \"oczywistość\" niepełnosprawności intelektualnej i pewną \"naturalność\" sytuacji egzystencjalnej w jakiej są owe osoby i ich rodziny społecznie lokowane. Ta \"oczywistość\" niepełnosprawności intelektualnej i \"naturalność\" miejsc świata życia tych osób jest ukazana w książce jako efekt dyskursywnej konstrukcji. Postawiona w publikacji teza, że rzeczywistość społeczna jest konstruowana przez dyskurs (rozumiany jako użycie języka i działanie społeczne), który jest kluczowym czynnikiem w społecznej konstrukcji życia społecznego i ważnym elementem relacji władzy, pozwala autorce spojrzeć na język i jego zniewalającą moc, jako na narzędzie dominacji i wykluczania lub emancypacji. W części teoretycznej niepełnosprawność intelektualna została osadzona w kontekście szeroko rozumianej inności, ukazane zostały również mechanizmy wykluczania Obcego (m.in. koncepcje Z. Baumana, M. Foucaulta, E. Goffmana). Pojęcie dyskursu autorka umiejscowiła w perspektywie poststrukturalnych teorii (m.in. M. Foucaulta, P. Bourdieu, E. Laclau). Zaprezentowany w książce projekt badawczy osadzono w jakościowej strategii badań, zastosowana została krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna. Krytycznej analizie dyskursu autorka poddała m. in. treści wypowiedzi osób publicznych, zawartość popularnych periodyków, które potraktowała jako nośniki i jednocześnie narzędzia konstruowania dyskursu publicznego. Analizom poddane zostały także narracje rodziców, terapeutów i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną. Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Agnieszka Woynarowska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Agnieszka Woynarowska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Bogusław Michalec |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Bogusław Michalec |
Marta mówi. Słowa są super. Stary fotel
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Adam Georgiev |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Adam Georgiev |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Lori Nelson Spielman |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Lori Nelson Spielman |
Pradawny Ląd 8. Zabawy z dinozaurami
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
GORSENIA KOSZULKA K 092 DONNA BIAŁY
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | GORSENIA |
Kod producenta | GORKO092 |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | GORSENIA |
Kod producenta | GORKO092 |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Sara Shepard |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Sara Shepard |
Historia i WOS. nowy egzamin gimnazjalny. Arkusz egzaminacyjny
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jacek Talik |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jacek Talik |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Konrad Wrzos |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Konrad Wrzos |
Prawdziwa Polska. Wielkopolska
format 24,5 x 30,5 cm
stron 192
oprawa twarda
Przeglądając kolejne strony albumu ``Prawdziwa Polska. Wielkopolska`` odkrywamy niezwykły urok staropolskiej krainy. Podziwiamy krajobrazy, niecodziennej urody zwierzęta i rośliny, najstarsze w kraju zabytki, ale także poznajemy tradycje jej mieszkańców.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Plenzler, Piotr Skórnicki |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Anna Plenzler, Piotr Skórnicki |
Bardzo ciekawy pas do pończoch Bell V-5132 na pewno przyciągnie twoją uwagę. Spod czarnego wysokiej jakości tiulu wyłania się transparentny koronkowy spód połyskujący srebrem.
Skład: 52% poliamid, 40% poliester, 8% elastan.Płeć: Kobieta Typ: niski
Nie jedz tego! Szkodliwe składniki \\\"zdrowego\\\" jedzenia
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Hans Ulrich Grimm |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Hans Ulrich Grimm |