Naprawa zachowania to trzecia, wydana przez Fraszkę Edukacyjną, książka Billa Rogersa, mistrza świata w pracy ze sprawiającymi kłopot uczniami. Dlaczego „naprawa”? Dlatego, iż Rogers wychodzi z założenia, że każde dziecko przynosi ze sobą do szkoły bagaż swoich nie zawsze najlepszych domowych doświadczeń, swoje uwarunkowania genetyczne, swój stan zdrowia i wszystko to, czego się dotychczas nauczyło.
Przeważnie szkoła ma na to wpływ niewielki lub żaden. Ale szkoła ma i musi mieć wpływ na to, co dziecko robi i jak się zachowuje w otoczeniu klasowym. Dlatego, nie roszcząc sobie niemożliwych do zrealizowania ambicji zmienienia jego dotychczasowych uwarunkowań, staramy się „naprawić” jego zachowanie na czas, kiedy przebywa z nami. Wymaga to ustalenia ogólnoszkolnej polityki radzenia sobie z trudnymi uczniami, współpracy całego zespołu nauczycielskiego z dyrektorem na czele, oraz, przede wszystkim, nie pozostawiania nauczyciela samego z problemem zachowania trudnego dziecka i negatywnego oceniania go, jeśli sobie nie radzi! To problem całej szkoły i tylko umiejętna, zorganizowana współpraca i determinacja całego grona pedagogicznego może to zmienić!
Jest to książka napisana przez praktyka, który doskonale wie, jakim wyzwaniem jest praca nauczyciela i dlatego polecamy ją wszystkim nauczycielom i dyrektorom szkół, niezależnie od stażu pracy i doświadczenia. Polecamy ją też studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich – ta książka spowoduje, że Wasze wejście do szkoły będzie dużo lepsze, skuteczniejsze i spokojniejsze.
Potrzebujesz wsparcia w radzeniu sobie ze stresem w pracy?
Bill Rogers, światowej sławy ekspert w dziedzinie stresu nauczycieli oraz zarządzania zachowaniem uczniów w klasie, opisuje codzienną, stresującą rzeczywistość zawodu nauczyciela. Autor spisał doświadczenia z pracy w trudnych szkołach w Australii i Wielkiej Brytanii.
W książce omówiono takie kwestie, jak trudne klasy i trudni uczniowie, kłopoty z utrzymaniem dyscypliny w klasie oraz naturalny stres, jaki w związku z tym odczuwa nauczyciel. Bill Rogers doskonale zna środowisko szkolne i zdaje sobie sprawę, jak ważna dla nauczyciela – jego możliwości radzenia sobie, jego dobrego samopoczucia i wiary w siebie – jest pomoc koleżeńska. Przedstawione w książce metody, umiejętności i podejścia sprawdziły się w wielu szkołach – dzięki nim można efektywny sposób poradzić sobie z czynnikami wywołującymi stres.
W tej książce znajdziesz odpowiedzi na pytania:
• jak wzmacniać morale nauczycieli i budować poczucie własnej wartości,
• jak nauczyciele mogą pomagać sobie nawzajem,
• jak zarządzać zachowaniem uczniów w klasie,
• jak kreować wspierające środowisko szkolne,
• jak wprowadzać w klasie zasady dotyczące zachowania i utrzymywać dyscyplinę na lekcjach,
• jak radzić sobie z ekstremalnymi zachowaniami uczniów.