Niniejsza publikacja jest pomocą, którą można wykorzystać na wszystkich etapach terapii głoski „l”. Zadania zostały uporządkowane według ogólnej metodycznej chronologii postępowania terapeutycznego. Ćwiczenia przygotowane są dla dzieci najmłodszych, niepotrafiących jeszcze pisać, dlatego też materiał oparty jest na ilustracjach. Obrazki są konturowe, dzięki czemu po wykonaniu zadania maluch w ramach nagrody za wysiłek i pracę może je pokolorować.
Książka przeznaczona jest dla logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, nauczycieli nauczania początkowego, a także rodziców. Może być wykorzystywana do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym podczas terapii indywidualnej oraz pracy grupowej.
Wydanie 2010r.
Oprawa broszurowa.
Strony 80.
Format 20,5x29,5cm.
Niniejszy zestaw ćwiczeń grafomotorycznych skierowany jest do uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum chcących rozwinąć rozmaite sprawności przydatne na dalszych etapach edukacji.
Ćwiczenia mogą być wykonywane także przez dorosłego, dla którego będą one sposobem na przyjemne, a przy tym zajmujące spędzenie wolnego czasu.
Książka składa się z czterech części, z których każda to inny rodzaj ćwiczeń. W części pierwszej zadaniem osoby wykonującej ćwiczenia jest zmiana pozycji narysowanej figury w sposób zgodny z podanym oznaczeniem (obrót o 90 stopni w prawo lub lewo bądź odbicie względem osi pionowej lub poziomej). W części drugiej uczeń (dorosły) zmienia pozycję figury w sposób analogiczny jak w części pierwszej, z tą tylko różnicą, że figurą odwracaną/odbijaną jest figura (z wyjątkiem podstawowej), której pozycja została już uprzednio zmodyfikowana. W części trzeciej narysowana jest figura podstawowa oraz jej odwrócone/odbite wersje - zadaniem rozwiązującego jest tutaj odgadnięcie sposobu, w jaki owa figura została odwrócona/odbita. W części czwartej w końcu podana jest figura podstawowa oraz kolejno odwracane/odbijane figury, z których każda jest odwróceniem/odbiciem poprzedniej - zadanie polega tutaj na odgadnięciu sposobu zmiany pozycji każdej kolejnej figury.
Wydanie 2009
format A4
stron 76
oprawa miękka
Jednym z ulubionych zajęć dzieci jest kolorowanie. W tej książce właśnie ta czynność stanowi podstawę do nauki ortografii.
Nauka pisowni każdego wyrazu opiera się na pewnym schemacie. W pierwszym ćwiczeniu dziecko koloruje pola według kodu. Ze skończonego rysunku odczytuje wyraz z u, ó, ch, h, rz lub ż, który następnie (w ćwiczeniu drugim) zapisuje kilka razy w liniaturze - aby utrwalić jego pisownię. W zadaniu trzecim uczeń musi wykazać się różnymi zdolnościami, między innymi spostrzegawczością, umiejętnością liczenia i porównywania, kojarzenia, dopasowywania elementów. W tym ćwiczeniu najważniejsze jest jednak rysowanie lub kolorowanie. W ostatnim zadaniu dziecko uczy się innych wyrazów z daną trudnością ortograficzną związanych ze słowem głównym znaczeniowo bądź graficznie. Ćwiczenia zostały ułożone w takiej właśnie kolejności, aby zadania łatwiejsze i trudniejsze przeplatały się ze sobą.
Materiały opracowano z myślą o terapii osób dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się językiem. W czasie pracy z pacjentem najczęściej trenuje się słownictwo z różnych kręgów tematycznych. Przedstawiana książka pomaga przywrócić umiejętność posługiwania się nazwami owoców. Składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy owoców. Publikacja ma służyć zarówno specjalistom, jak i bliskim pacjenta, których pomoc i wsparcie są niezwykle istotne dla powodzenia terapii.
Materiały opracowano z myślą o terapii osób dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się językiem. W czasie pracy z pacjentem najczęściej trenuje się słownictwo z różnych kręgów tematycznych. Przedstawiana książka pomaga przywrócić umiejętność posługiwania się nazwami części ciała. Składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy części ciała. Publikacja ma służyć zarówno specjalistom, jak i bliskim pacjenta, których pomoc i wsparcie są niezwykle istotne dla powodzenia terapii.
Publikacja ta powstała z myślą przede wszystkim o osobach dorosłych dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się mową. Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy ubrań. Wybrano takie fotografie, na których ubrania przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia. W książce zróżnicowano poziom trudności poleceń po to, by materiały można było wykorzystać w terapii różnego rodzaju i stopnia zaburzeń afatycznych.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na:
– korygowaniu zaburzonych funkcji,
– zastępowaniu zaburzonej funkcji inną,
– usprawnianiu funkcji będących w normie.
Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 4–6 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to:
sprawność manualna,
grafomotoryka,
percepcja wzrokowa,
percepcja słuchowa,
pisanie,
czytanie.
Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na:
– korygowaniu zaburzonych funkcji,
– zastępowaniu zaburzonej funkcji inną,
– usprawnianiu funkcji będących w normie.
Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 1–3 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to:
sprawność manualna,
grafomotoryka,
percepcja wzrokowa,
percepcja słuchowa,
pisanie,
czytanie.
Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
Zadania zamieszczone w tej książce przeznaczone są dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi i spostrzegawczości. Aby rozwiązać zadania, uczeń musi się wykazać umiejętnością logicznego myślenia, bystrością i dobrą pamięcią. W czasie wykonywania ćwiczeń rozwija orientację w przestrzeni i percepcję wzrokową. Poziom trudności zadań jest zróżnicowany – między trudniejszymi, oznaczonymi gwiazdkami, znajdują się łatwiejsze, stanowiące odpoczynek dla umysłu. Urozmaicony charakter zadań sprawi, że uczeń nie zniechęci się tak szybko i chętnie wykona zaproponowane polecenia.
Ćwiczenia zaprezentowane w tej książce przeznaczone są dla uczniów gimnazjum. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi. Dodatkowo usprawniają wiele innych funkcji, między innymi percepcję wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację przestrzenną, pamięć i logiczne myślenie. Polecenia dobrane są tak, aby podtrzymywać zainteresowanie gimnazjalisty. Zadania polegają między innymi na wyszukiwaniu różnic, uzupełnianiu brakujących elementów, dobieraniu par, przerysowywaniu figur w określony sposób i rozwiązywaniu łamigłówek logicznych.
W książce znajduje się zbiór ćwiczeń doskonalących koncentrację uwagi dla uczniów klas IV–VI. Zadania polegają na przykład na wyszukiwaniu różnic, dobieraniu par, zabawach wyrazowych, przerysowywaniu figur. Dziecko wykonując ćwiczenia, oprócz doskonalenia koncentracji uwagi, rozwija także wiele innych funkcji: kształci percepcję wzrokową i orientację przestrzenną, trenuje pamięć i logiczne myślenie, usprawnia motorykę małą i koordynację wzrokowo-ruchową. Zadania pomyślane są tak, aby uczeń nie nudził się, ale w przyjemny i pożyteczny sposób spędzał wolny czas.
Ćwiczenia zaprezentowane w tej książce przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi. Dodatkowo usprawniają wiele innych funkcji, między innymi percepcję wzrokową, motorykę małą, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację wzrokowo-przestrzenną i pamięć. Polecenia dobrane są tak, aby cały czas podtrzymywać zainteresowanie dziecka. Znajdują się tutaj różnorodne ćwiczenia, np. wyszukiwanie elementów, dobieranie par, przepisywanie, dorysowywanie, wyszukiwanie różnic.
Wydanie 2010r.
Format 21,5x30,5cm.
Sudoku to diagram, który należy uzupełnić według pewnych reguł. W \"Sudoku logopedycznym\" dziecko wykonuje to zadanie, wkładając do plastykowych kieszonek kartoniki z obrazkami lub wyrazami zawierającymi głoskę \"r\" oraz jednocześnie ćwicząc wymowę tej głoski w różnych pozycjach - zgodnie z kolejnością stosowaną podczas terapii.