Wydanie 2012r.
Oprawa twarda.
Strony 376.
Format 16,0x23,0cm.
Człowiek, który przyszedł na świat w prowincjonalnej rodzinie, a przeznaczone mu było zostać jednym z największych władców Rzymu.
26 rok. 16-letni Wespazjan opuszcza rodzinną posiadłość i udaje się do Rzymu, by znaleźć patrona i wstąpić do armii. Miasto wrze, a imperium stoi na krawędzi rozpadu. Starzejący się cesarz Tyberiusz pozostawia Rzym w żelaznym uścisku Sejana, prefekta gwardii pretoriańskiej posiadającego wszystkie atrybuty władzy poza cesarskim tytułem. Wespazjan nie czuje się dobrze w mieście, w którym zdrada i intryga są sposobem na życie, i rusza z posiłkami dla legionów w Tracji. A tam trwa bunt i mimo braku doświadczenia młody człowiek musi wziąć udział w zaciekłych bitewnych zmaganiach. Musi też przeżyć, żeby odkryć, kto stoi za rewoltą...
Wydanie 2012r.
Oprawa twarda.
Strony 404.
Format 15,5x23,5cm.
Tracja, 30 r. Nawet na obrzeżach rzymskiego świata Wespazjanowi nie udaje się ukryć przed burzliwą polityką pogrążonego w kryzysie cesarstwa. Na polecenie swoich patronów ma wykonać niezwykłe zadanie: potajemnie wydostać starego wroga z fortecy obleganej przez rzymski legion. Nad imperium niczym miecz Damoklesa wisi wojna domowa, a zeznania człowieka, którego rozkazano mu pojmać, mogłyby doprowadzić do upadku znienawidzonego powszechnie Sejana. Dowódca gwardii pretoriańskiej zaś marzy już wyłącznie o cesarskim tytule.
Misja jest śmiertelnie niebezpieczna – Wespazjan będzie musiał sobie poradzić z zasadzką w zaśnieżonych górach, z piratami na pełnym morzu i z otaczającymi go zewsząd szpiegami Sejana. Największe niebezpieczeństwo czai się jednak w przegniłym sercu imperium – na koszmarnym dworze cesarza Tyberiusza, rozpustnego, trawionego paranoją szaleńca...
„Druga część nie tylko dorównuje świetnemu pierwszemu tomowi, ale nawet go przewyższa. Od pierwszych stron wciąga nas skrytobójczo podstępny świat rzymskiej polityki. Cóż, dobrze napisane, panie Fabbri, niech Pan nie każe nam czekać zbyt długo na ciąg dalszy!”
bookgeeks.co.uk
„Zainteresowanie autora starożytnym Rzymem dobrze oddaje zarówno jakość literacka, jak też starannie zbadane historyczne tło fabuły. Bohaterowie wypadają niezwykle przekonująco, a śmiertelnie niebezpieczne realia rzymskiej polityki ukazane są z ogromną pieczołowitością”.
Mike Ashworth, historicalnovelsociety.org
Robert Fabbri urodził się w Genewie, w 1961 roku. Przez wiele lat pracował w przemyśle filmowym i telewizyjnym na stanowisku asystenta reżysera przy takich produkcjach, jak Hornblower, Czas patriotów czy Hellraiser. Wespazjan. Trybun Rzymu to jego powieściowy debiut, porównywany z powieściami takich mistrzów historycznej prozy, jak wydawani przez REBIS Iggulden, Sidebottom, Stack oraz Scarrow czy Kane.
Cykl powieściowy o Wespazjanie ma liczyć siedem części. Planowane są także dodatkowe tomy, skupiające się na przyjacielu Wespazjana, Magnusie.
Rzym, lata czterdzieste I w. Wespazjan wraca do Rzymu z nadzieją, że wraz ze śmiercią cesarza Tyberiusza skończy się szaleńcze rozpasanie i cesarstwo podźwignie się z kryzysu. Tymczasem kolejny władca, Kaligula, na jego oczach przeistacza się w szaleńca. Jednak ekstrawaganckie projekty budowlane, niekończące się igrzyska, ostentacyjność kazirodczego związku z siostrą Druzyllą są niczym w porównaniu z najbardziej szalonym pomysłem Kaliguli: zamierza przerzucić most przez Zatokę Neapolitańską i przejechać nim w zbroi Aleksandra Wielkiego. I właśnie Wespazjan ma się udać do Aleksandrii, by… dokonać kradzieży tego legendarnego pancerza. Inteligentna intryga, wartka, błyskotliwie prowadzona akcja, plastycznie i nienachalnie oddane realia Rzymu w czasach pryncypatu, mocną kreską zarysowane główne postaci – prócz tytułowego bohatera również jego ochroniarza Magnusa, cesarza Kaliguli, ale też Szawła/Pawła, Heroda Agryppy i wielu innych - to atuty pisarstwa Fabbriego, do których Autor przyzwyczaił Czytelnika już w pierwszych tomach cyklu – Wespazjan. Trybun Rzymu oraz Wespazjan. Kat Rzymu.
Robert Fabbri urodził się w Genewie, w 1961 roku. Ukończył studia z teatrologii na Uniwersytecie Londyńskim. Pracował w przemyśle filmowym i telewizyjnym na stanowisku asystenta reżysera przy takich produkcjach, jak Czas patriotów, Billy Elliot czy Hellraiser. Jego cykl powieściowy o Wespazjanie ma liczyć siedem części.