Wobec śmiertelnego zagrożenia nadciągającego z kosmosu Ziemia przygotowuje swoją broń ostatniej nadziei. Jest nią chłopiec, w którym odkryto zalążki niezwykłego geniuszu wojskowego. Czas nagli, a przyszłość dwóch cywilizacji spoczywa w rękach dziecka...
\"Przygody Endera będą zdobywać nowych czytelników, kiedy dziewięćdziesiąt dziewięć procent książek pójdzie w zapomnienie.\"
Gene Wolfe
\"Jedna z tych książek, które pojawiają się raz na kilka lat, kiedy autorowi udaje się tak dobrać składniki, że powstaje prawdziwy eliksir magiczny.\"
Lech Jęczmyk
Orson Scott Card (ur. 1951) - jeden z najbardziej popularnych autorów science fiction. Zadebiutował w wieku 26 lat opowiadaniem \"Gra Endera\"; zostało ono później rozbudowane do rozmiarów powieści, która zapoczątkowała kultowy cykl. Już w listopadzie na ekranach polskich kin zagości adaptacja książki w reżyserii Gavina Hooda. W filmie wystąpią między innymi - Ben Kingsley, Harrison Fod i Asa Butterfield w roli Endera.
TRZECI TOM KULTOWEGO CYKLU CARDA
Ender jako chłopiec uratował Ziemię przed najazdem Robali, ale wdzięczność ludzi nie trwała długo. Winą za wymordowanie obcej rasy obarczyli tego, który ich uratował. Natomiast Mówca Umarłych, twórca odnowy moralnej, który głosi szacunek dla wszelkiej formy życia, cieszy się uznaniem i podziwem. Nikt nie wie, że Ender i Mówca to ta sama osoba. Ten ostatni zostaje wezwany na planetę Lusitanię, gdzie odkryto kolejną formę inteligentnego życia. Prosiaczki po śmierci ich pierwszej formy cielesnej przyjmują formę drzewa. Okazuje się, że w procesie przejścia konieczny jest udział myślącego wirusa, który zagraża życiu ludzi. Kongres międzyplanetarny wydaje rozkaz zniszczenia planety. Kryzys narasta...
\"Bezdyskusyjnie najlepsza seria science fiction ostatniej dekady.\"
\"The Columbus Dispatch\"
\"Tą powieścią Orson Scott Card po raz kolejny udowodnił, że należy do grona prawdziwych mistrzów science fiction. Jego nazwisko można spokojnie wymieniać jednym tchem obok Isaaca Asimova, Franka Herberta czy Ursuli K. Le Guin.\"
\"Magill Book Reviews\"
Czas trwania: 21 godz. 11 min.
Czyta: Roch Siemianowski
Wojna Ligi została wygrana, ludzkość ocalała. Zwycięstwo nad Formidami odniosło dziewięcioro dzieci – geniuszy strategii i taktyki – pod dowództwem Endera Wiggina. Ender wyruszył w kosmos na statku kolonizacyjnym, nikt już go na Ziemi nie zobaczy. Dzieci ze Szkoły Bojowej wróciły do swoich domów, do rodziców. Starają się przystosować do zwykłego cywilnego życia. Zapewne by im się to udało, ale są zbyt utalentowane, by nie chciał ich wykorzystać ktoś, kto pragnie sięgnąć po władzę nad światem.
Wydanie 2012r.
Oprawa broszurowa,
Strony 448.
Format 14,0x20,5cm.
Autor kultowej \"Gry Endera\" przedstawia nowego młodego bohatera, którego moc może otworzyć wrota do innego świata...
Dan North wychowuje się w wielkim starym domu zamieszkałym przez tuziny kuzynów, ciotek i wujków, nad którymi władzę sprawuje jego ojciec. Gniazdo rodzinne Northów znajduje się na odludziu w górach zachodniej Wirginii, daleko od miasta, daleko od szkół, daleko od innych ludzi. Mieści się w nim sekretna biblioteka, a w niej książki napisane w tajemniczym języku - od chłopca i jego kuzynów oczekuje się, by biegle go opanowali. Danny od małego dostrzega, że nie jest taki jak reszta jego rodziny. W czasie gdy kuzyni uczą się powoływać do życia leśne duszki, golemy, trolle, wilkołaki, i inne podobne cuda, Danny martwi się, że sam nigdy nie odkryje w sobie żadnego talentu... Rodzina Northów to klan magów przebywający na wygnaniu w naszym świecie. Żyją oni w stanie kruchego rozejmu z innymi klanami, do czasu gdy narodziny Dana rozniecają na nowo płomień wojny. Danny jest bowiem pierwszym od tysiąca lat magiem wrót, które bronią rodzinie Northów i jej wrogom dostępu do wspólnej ojczyzny, świata Westil. Niestety chłopiec nie zdaje sobie sprawy z wielu spraw. A to może doprowadzić Northów do katastrofy...
Orson Scott Card (ur. 1951) - jeden z najbardziej popularnych autorów science fiction.
\"Złodziej Wrót\" to druga, po \"Zaginionych Wrotach\", część nowej serii młodzieżowej autora kultowej \"Gry Endera\".
Orson Scott Card przedstawia niezwykłą współczesną baśń o klanie magów, przebywających na wygnaniu w naszym świecie, którzy żyją w stanie rozejmu z innymi klanami, do czasu gdy narodziny Danny`ego Northa rozniecają na nowo płomień wojny. Danny North jest magiem wrót, pierwszym od tysiąca lat, i może pootwierać zamki, które bronią dostępu do ich wspólnej ojczyzny, świata Westil.
To, że Danny North jest najpotężniejszym magiem na Ziemi i Westilu, wcale nie ułatwia mu życia w szkole średniej. Spontanicznie czynione przez niego cuda tylko utrudniają ukrywanie się przed Rodzinami, które chcą albo nim zawładnąć, albo go zabić. Danny wie, że gotowe są wykorzystać przeciwko niemu jego przyjaciół. I zaczyna podejrzewać, że popełnił wielki błąd, posługując się zniewoloną mocą dawno nieżyjących magów do stworzenia Wielkich Wrót.
Tymczasem na Westilu zwyciężony Złodziej Wrót zachował tylko nieliczne swoje wrota. Obawia się, że brak doświadczenia Danny`ego, jego niewiedza o wielkiej wojnie sprzed stuleci, otworzy wielkiemu wrogowi przejście między światami. Nie brak mu też kłopotów w jego własnym świecie - mściwa królowa, walka o sukcesję, odtrącona kochanka króla.
Musi pokazać Danny`emu, dlaczego zamknął Wielkie Wrota. Musi uzmysłowić mu zagrożenie ze strony magów Bela, zanim będzie za późno...
Andrew \"Ender\" Wiggin nie był jedynym dzieckiem w Szkole Bojowej. Był tylko najlepszym z najlepszych. Kolejnym z tych przedwcześnie rozwiniętych generałów był chłopiec, zwany \"Groszkiem\", który został \"cieniem\" Endera, jego strategiem i przyjacielem.
„Przygody Endera i jego przyjaciół będą zdobywać nowych czytelników, kiedy dziewięćdziesiąt dziewięć procent książek pójdzie w zapomnienie.”
Gene Wolfe
„Oto Card u szczytu swoich twórczych mocy...”
\"Booklist”