Zadania zawarte w książeczce uczą dostrzegania szczegółów obrazka, analizowania elementów narysowanego schematu rysunku. Rozwijają pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową.
Propozycje mogą być wykorzystane także do ćwiczeń sekwencji słuchowo-ruchowych: dorosły rysuje wzór podstawowy i wyjaśnia który obrazek będzie wykonywany. Wydaje polecenie, np: oko ,ucho, ogonek. Dziecko realizuje sekwencje i według podane kolejności dorysowuje oko, ucho, ogonek, do podstawowego wzoru.
Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole.
Książka Czterolatek kocha przedszkole powstała z myślą o przedszkolakach, które w przyszłości będą uczyły się czytać według metody symultaniczno-sekwencyjnej profesor Jagody Cieszyńskiej. Dobór ćwiczeń językowych i ogólnorozwojowych zawartych w książeczce jest opracowany na podstawie tej metody. Proponowane zadania rozwijają oraz doskonalą funkcje umysłowe warunkujące skuteczną naukę czytania. Porządkują \"świat\" od lewej strony do prawej, co jest istotne szczególnie w naszej kulturze językowej. Każda pozycja serii zawiera ćwiczenia funkcji umysłowych uporządkowanych metodycznie i dostosowanych do wieku dzieci. Od pierwszych stron książeczki dzieci uczą się tworzenia kategorii. W dzisiejszych czasach jest to umiejętność uznawana za wskaźnik poziomu inteligencji. Wprowadzony został też element nazywania i rozpoznawania podstawowych kolorów.
Czterolatek kocha przedszkole to książeczka, w której wraz z misiem dzieci będą mogły uczyć się i bawić.
Pięciolatek kocha przedszkole to kolejna część serii zeszytów przygotowujących do nauki czytania według metody symultaniczno-sekwencyjnej profesor Jagody Cieszyńskiej
Książka ta jest przeznaczona dla dzieci pięcioletnich, które w sposób radosny mogą rozpocząć przygodę prowadzącą do świata pisma. Propozycje w niej zawarte zapewnią bogate doświadczenia związane z rozwijaniem umiejętności prawo i lewopółkulowych. Pozwolą w kolejnych etapach edukacyjnych osiągać sukcesy w nauce czytania i rozwijać różnorodne zainteresowania.
Książki otrzymały pozytywną opinię profesor Jagody Cieszyńskiej.
Publikacja przygotowująca dzieci do podjęcia nauki czytania w klasie pierwszej. Elementarz umożliwia swobodne realizowanie różnych form i technik pracy. Elementarz jest uzupełniony zeszytami ćwiczeń. Najpierw dzieci uczą się równolegle czytać samogłoski i wyrazy globalnie. Taka strategia umożliwia im szybkie odniesienie sukcesu w nauce czytania. Uświadamia, że czytanie jest łatwe i przyjemne. Na kolejnym etapie poznają sylaby. Rozpoczynając od zapisów prostych (sylaby otwarte) i przechodząc do trudniejszych, dzieci samodzielnie czytają teksty, dokonując syntezy sylabowej. Trenując czytanie według tej metody, wkrótce z przyjemnością będą mogły czytać dłuższe teksty. Pracując z Elementarzem, dzieci opisują zdarzenia, rozpoznają uczucia bohaterów, interpretują znaczenia zapisanych w dymkach samogłosek i sylab. Wypracowuje to gotowość do nauki czytania - uczy prawidłowej techniki (np. zasady ,,od lewej do prawej\") oraz pokazuje, że każdy zapis ma swoje znaczenie, czyli odniesienie do rzeczywistości. Zapisy w dymkach stanowią prototyp słów, a nawet tekstów, które w przyszłości dzieci będą musiały czytać ze zrozumieniem. Elementarz jest przeznaczony dla dzieci w wieku przedszkolnym, które w sposób radosny mogą rozpocząć przygodę prowadzącą do świata pisma. Propozycje w nim zawarte zapewniają bogate doświadczenia związane z rozwijaniem umiejętności prawo- i lewopółkulowych. Pozwolą osiągnąć sukcesy w nauce czytania i rozwijać różnorodne zainteresowania na kolejnych etapach edukacji.
Wydanie 2010r.
Oprawa broszurowa.
Format 23,5x29,0cm.
\"Pięciolatek kocha przedszkole\" to kolejna część serii zeszytów przygotowujących do nauki czytania według metody symultoniczno-sekwencyjnej profesor Jagody Cieszyńskiej
Książka ta jest przeznaczona dla dzieci pięcioletnich, które w sposób radosny mogą rozpocząć przygodę prowadzącą do świata pisma. Propozycje w niej zawarte zapewnią bogate doświadczenia związane z rozwijaniem umiejętności prawo i lewopółkulowych. Pozwolą w kolejnych etapach edukacyjnych osiągać sukcesy w nauce czytania i rozwijać różnorodne zainteresowania.
Książka otrzymała pozytywną opinię profesor Jagody Cieszyńskiej.
- 26 plansz tekturowych, zafoliowanych, formatu A5
- 9 plansz puzzlowych, z dwustronnie zadrukowanymi elementami ( 212 elementów 4x4) z grubego materiału tekturowego
- instrukcja ćwiczeń
Seria SYMULTANICZNE I SEKWENCYJNE STRATEGIE UCZENIA SIĘ przeznaczona jest dla dzieci:
- zagrożonych dysleksją i dyslektycznych
- z trudnościami w nauce języka polskiego i obcego
- z zaburzeniami rozwojowymi, w tym autystycznych, z zespołem Aspergera, alalią, afazją dziecięcą
- także dla dzieci zdrowych, którym rodzice i opiekunowie chcą pomóc w usprawnieniu systemu językowego
Zadania usprawniają procesy myślowe, rozwijają podstawowe funkcje umysłowe, rozwijają lewopółkulowe poznawcze umiejętności oparte na strategiach symultanicznych (prawopółkulowych) i sekwencyjnych (lewopółkulowych).
Ćwiczenia te są przydatne w terapii neurobiologicznej, stymulacji ogólnorozwojowej, terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zadania zawarte w grach rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, uczą logicznego myślenia, naśladowania i tworzenia sekwencji, przygotowują do nauki czytania i pisania.
Zabawy można wykorzystać w codziennej pracy edukacyjnej w domu, przedszkolu i szkole.
Seria SYMULTANICZNE I SEKWENCYJNE STRATEGIE UCZENIA SIĘ przeznaczona jest dla dzieci:
- zagrożonych dysleksją i dyslektycznych
- z trudnościami w nauce języka polskiego i obcego
- z zaburzeniami rozwojowymi, w tym autystycznych, z zespołem Aspergera, alalią, afazją dziecięcą
- także dla dzieci zdrowych, którym rodzice i opiekunowie chcą pomóc w usprawnieniu systemu językowego
Zadania zawarte w grze rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową, uczą logicznego myślenia, naśladowania, kontynuowania i uzupełniania sekwencji, uczą analizowania wzoru od strony lewej do prawej, linijka w linijkę, zgodnie z kierunkiem czytania.
I. Analiza i synteza wzrokowa
Dzieci mają za zadanie ułożyć klocki według podanego wzoru w książeczce, analizując wzór od lewej do prawej strony, linijka w linijkę.
Ćwiczenia te są przydatne w terapii neurobiologicznej, stymulacji ogólnorozwojowej, terapii logopedycznej, reedukacyjnej.
Zadania zawarte w grach rozwijają pamięć, analizę i syntezę wzrokową oraz słuchową, uczą logicznego myślenia, naśladowania i tworzenia sekwencji, przygotowują do nauki czytania i pisania.
Zabawy można wykorzystać w codziennej pracy edukacyjnej w domu, przedszkolu i szkole.