Czy są takie babcie i takie domy jak w tej powieści? Są. Każdy może taki dom zbudować i nadać mu taką aurę. Naturalnie to rola nas, kobiet: babć, mam, córek i wnuczek - budowanie atmosfery domu - Rodziny. Tak już jest i już! Naśladownictwo - jak najbardziej polecam. W czasach, gdy wszystko idzie Wam ciężko, \"pod górkę\", kiedy czujecie się niedokołysani, zmęczeni i nostalgiczni - zajrzyjcie nad Rozlewisko. Poczujcie zapach herbaty z cytryną parzonej dla Was przez Gosię, może dostaniecie miskę rosołu i klucz do morelowego pokoju, w którym odpoczniecie... Opowiecie Waszą historię, albo posłuchacie o tym, co się dzieje nad Rozlewiskiem.
Małgorzata ucieka w z Warszawy i układa swoje życie od nowa, na mazurskiej wsi. Odnajduje powoli sens życia i spokój, poznaje... tak, poznaje swoja matkę, z którą rozstała się w dzieciństwie. Jest więc rodzinna przeszłość i teraźniejszość, jest też przyszłość - trzeba myśleć o sobie, o córce, o nowo budowanym pensjonacie. O naniesieniu drewna na jutro, o zrobieniu przetworów na zimę. O miłości.
Wspaniała, pełna i ciepła i życiowej mądrości opowieść o drodze, którą trzeba przebyć, by odnaleźć swoje miejsce na ziemi.
\"Czasami los lepiej od nas wie, co powinniśmy zrobić. Bohaterka powieści w wieku, który nazywa się teraz mało twórczym, gdyż świat opanowały młode ambitne wilki (i wilczyce), traci świetną pracę w agencji reklamowej. Jest to dla niej ogromny, psychiczny wstrząs. Próby znalezienia innej pracy kończą się niepowodzeniem. Postanawia odwiedzić matkę mieszkającą na mazurskiej wsi. Straciła z nią kontakt w dzieciństwie. I tam nie tylko odzyska spokój, lecz także zrozumie, na czym polega sens ludzkiego życia. To nie jest baśń ani poradnik, to książka o bardzo prostych, odwiecznych sposobach poszukiwania prawdy o sobie. Miłość jest jej częścią. Kiedy będziesz ją czytać, spadnie ci ciśnienie, puls wróci do normy, a oszalałe ze stresu serce zacznie znowu bić spokojnie. Spróbuj i przejdź do innego, lepszego świata. W nim nie ma już żadnego szefa\".
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Małgorzata Kalicińska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Małgorzata Kalicińska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Danuta Klimkiewicz |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Danuta Klimkiewicz |
IQ ćwiczenia na inteligencję. Rozwiń zdolności swojego umysłu
Tunika Mia Lime M-241 Żółta (205)
Tabela rozmiarów | S | M | L | XL |
Twój obwód w biuście |
80-82 | 83-85 | 86-88 | 89-91 |
Twój obwód pod biustem |
64-70 | 68-74 | 72-78 | 76-82 |
Obwód bioder | 82-90 | 88-94 | 92-98 | 96-102 |
Długość tuniki | 60 cm | 61 cm | 62 cm | 63 cm |
Rozumiemy się dobrze! Zabawy dla dzieci w wieku przedszkolnym oparte na współdziałaniu
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Andrea Erkert |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Andrea Erkert |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Sławomir Leśniewski |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Sławomir Leśniewski |
Rzym i Watykan. Przewodnik kieszonkowy + mapa
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Rozmiar | S | M | L | XL |
Biodra | 84-92 cm | 92-100 cm | 100-108 cm | 108-116 cm |
Niepełnosprawność intelektualna w publicznym i prywatnym dyskursie.
Rozważania podjęte w tej publikacji zmierzają do odpowiedzi na pytanie jak we współczesnym społeczeństwie polskim \"mówiona\" jest niepełnosprawność intelektualna w dyskursach uruchamianych w sytuacjach publicznych i prywatnych oraz ukazują konfrontację indywidualnej i społecznej wizji niepełnosprawności. W swoich rozważaniach autorka kwestionuje istniejącą w społecznych konstrukcjach \"oczywistość\" niepełnosprawności intelektualnej i pewną \"naturalność\" sytuacji egzystencjalnej w jakiej są owe osoby i ich rodziny społecznie lokowane. Ta \"oczywistość\" niepełnosprawności intelektualnej i \"naturalność\" miejsc świata życia tych osób jest ukazana w książce jako efekt dyskursywnej konstrukcji. Postawiona w publikacji teza, że rzeczywistość społeczna jest konstruowana przez dyskurs (rozumiany jako użycie języka i działanie społeczne), który jest kluczowym czynnikiem w społecznej konstrukcji życia społecznego i ważnym elementem relacji władzy, pozwala autorce spojrzeć na język i jego zniewalającą moc, jako na narzędzie dominacji i wykluczania lub emancypacji. W części teoretycznej niepełnosprawność intelektualna została osadzona w kontekście szeroko rozumianej inności, ukazane zostały również mechanizmy wykluczania Obcego (m.in. koncepcje Z. Baumana, M. Foucaulta, E. Goffmana). Pojęcie dyskursu autorka umiejscowiła w perspektywie poststrukturalnych teorii (m.in. M. Foucaulta, P. Bourdieu, E. Laclau). Zaprezentowany w książce projekt badawczy osadzono w jakościowej strategii badań, zastosowana została krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna. Krytycznej analizie dyskursu autorka poddała m. in. treści wypowiedzi osób publicznych, zawartość popularnych periodyków, które potraktowała jako nośniki i jednocześnie narzędzia konstruowania dyskursu publicznego. Analizom poddane zostały także narracje rodziców, terapeutów i dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną. Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Agnieszka Woynarowska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Agnieszka Woynarowska |
Edukacja przez ruch Zabawy z linią
stron 48
Nauka pisania coraz częściej staje się dla małych uczniów trudnym i męczącym zadaniem. Prezentowane przez autorkę ćwiczenia i zabawy oswajają dzieci z cienkimi i grubymi liniami zeszytu, przygotowują je do stawiania pierwszych znaków w liniaturze. Dzięki nim nauka pisania staje się niezwykłą przygodą! Książka jest sprzedawana tylko w komplecie z płytą CD. Podana cena dotyczy kompletu.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Dorota Dziamska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Dorota Dziamska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Katarzyna Miller |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Katarzyna Miller |
Uzbrojenie i taktyka Waffen-SS.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | S. Hart, R. Hart |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | S. Hart, R. Hart |
Jak Pan Alfabet do przedszkola maszerował
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Lech Tkaczyk |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Lech Tkaczyk |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jerzy Edigey |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jerzy Edigey |
Agroturystyka. Przedsiębiorczość na obszarach wiejskich
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jan Sikora |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Jan Sikora |
Organizacja pracy w hotelarstwie. Technik hotelarstwa. Podręcznik cz.2
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Witold Drogoń, Bożena Granecka-Wrzosek |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Witold Drogoń, Bożena Granecka-Wrzosek |
Odontologia w ekspertyzie kryminalistycznej.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Paulina Polak |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Paulina Polak |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Beata Pawlikowska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Beata Pawlikowska |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Praca Zbiorowa |