Wydanie 2011r.
Oprawa broszurowa.
Strony 304.
Format 14,5x20,5cm.
Narrator książki, Rudy Waltz, mając dwanaście lat zyskał przezwisko Rysio Snajper, kiedy pewnego popołudnia przypadkiem zastrzelił z karabinu ciężarną gospodynie domową. Syn niespełnionego artysty malarza, w czasach młodości serdecznego przyjaciela Adolfa Hitlera, snuje opowieść o życiu swojej rodziny, będącym jednym pasmem nieszczęść. Szczeniacki wybryk na zawsze definiuje jego losy, zmusza do opieki nad rodzicami, którzy z jego winy tracą wszystko. Obarczony paskudna etykietką, napiętnowany przez społeczeństwo, poszukuje przebaczenia i szczęścia, ale sploty nieszczęśliwych okoliczności sprawiają, że kolejna próba wyjścia na prostą kończy sie spektakularna klęską. Z rodzinnego Midland City, miasta dotkniętego katastrofalną śnieżyca, a potem wyludnionego wskutek przypadkowego wybuchu bomby neutronowej, Rudy trafia na krótki czas do Nowego Jorku jako autor sztuki, która zdobywa nagrodę w konkursie dla dramaturgów. I ta przygoda kończy się fiaskiem.
Wydanie 2012r.
Oprawa broszurowa.
Strony 400.
Format 14,5x20,5cm.
Pełne życia, humoru i mądrości, pomysłowe, doskonale napisane i spuentowane nowele ujawniają biegłość pisarza w rysowaniu indywidualnej osobowości. Czytelnik znajdzie tu odzwierciedlenie doświadczeń autora z okresu II wojny światowej, a także wgląd w zachowania i obsesje Amerykanów w latach 50., szczególnie w fascynację możliwościami rozwoju nauki i techniki.
Strony: 308, Format: 13x20 cm
oprawa twarda
Wydany pośmiertnie zbiór opowiadań. Ironiczny, satyryczny i przejmujący obraz niepokojów okresu powojennego, w czasie którego zostały napisane. Staranna redakcja, konsekwentny dobór tekstów i przede wszystkim jakość jego prozy powodują, że książkę się nie czyta, a pochłania.
Wydanie 2012r.
Oprawa twarda.
Strony 384.
Format 13x20,5cm.
Kultowa powieść Vonneguta, prawdziwa perełka czarnego humoru: urokliwy i dowcipny obraz końca naszej cywilizacji. Historia ludzkiej głupoty, zakłamania i szaleństwa, w której absurd przeplata się z ironią, a groteska z satyrą. Doskonały punkt wyjścia do dyskusji o społecznej odpowiedzialności nauki.
Narrator o imieniu Jonasz rozpoczyna zbieranie materiałów do książki zatytułowanej Dzień, w którym nastąpił koniec świata. W tym celu wyrusza szlakiem powojennych losów doktora Felixa Hoenikkera, zdobywcy nagrody nobla, jednego z „ojców” bomby atomowej, która spadła na Hiroszimę. Przy tej okazji dowiaduje się o pewnej substancji, którą uczony był łaskaw obdarzyć ludzkość tuż przed odejściem na zasłużony odpoczynek. Nazwana lodem-9, w zetknięciu z wodą zmienia ją natychmiast w ciało stałe. Tajemnicę śmiercionośnego wynalazku Hoenikker powierzył swoim dzieciom, co okaże się błędem. W ślad za Frankiem Hoenikkerem Jonasz trafia na karaibską wyspę San Lorenzo, utopię rządzoną przez dyktatora „Papę” Monzano. Tam styka się z przedziwną religią, zwaną bokononizmem, stworzoną przez samozwańczego proroka Bokonona i – pomimo iż wszyscy mieszkańcy ją wyznają – oficjalnie zakazaną. Bokononizm przeciwstawia się powadze oraz propaguje kłamstwo jako środek do osiągania celów. Po śmierci dyktatora lód-9 wymyka się spod kontroli, ze skutkami łatwymi do przewidzenia..
Podstarzały, osamotniony i sfrustrowany pisarz science-fiction Kilgore Trout (alter ego Vonneguta) otrzymuje zaproszenie na festiwal sztuki w Midland City i rusza w drogę. Podróżuje autostopem, bo w Nowym Jorku został napadnięty i okradziony. Trout zarabia na życie jako instalator żaluzji okiennych, o jego twórczości nikt nie słyszał, pomimo że napisał ponad sto powieści i dwa tysiące opowiadań. Jego utwory, które wysyła do wydawców w jednym egzemplarzu, są używane jako wypełniacz objętości pornograficznych pisemek. W tym samym czasie dealer samochodowy, najbogatszy człowiek w Midland City, wdowiec Dwayne Hoover zaczyna popadać w obłęd, czego nie zauważa nikt z jego otoczenia, nawet kochanka. Spotkanie Trouta z Hooverem prowadzi do pogłębienia się choroby psychicznej tego drugiego. Hoover zaczyna wierzyć, że wszyscy na Ziemi są robotami – oczywiście poza nim samym. Ostatecznie pierwszy zdobywa sławę jako wielki uczony, pionier w dziedzinie zdrowia psychicznego, a drugi ląduje w domu wariatów. Śniadanie mistrzów to jedna z najsłynniejszych powieści Vonneguta, zarazem książka najbardziej antyamerykańska w całej jego twórczości.
Fikcyjne losy amerykańskiego pisarza Howarda W. Campbella jr., który nazywa siebie nazistą z reputacji i bezpaństwowcem z przekonania. W momencie gdy rozpoczyna się akcja powieści, przebywa w izraelskim więzieniu, oskarżony o współudział w zbrodniach wojennych Trzeciej Rzeszy. Jest rok 1961. W oczekiwaniu na proces Howard spisuje swoje wspomnienia, sięgając do czasów krótko po zakończeniu I wojny światowej, gdy wraz z rodzicami wyjechał do Berlina. Wychowywany po niemiecku i wśród Niemców, zrobił karierę jako dramatopisarz oraz poślubił Niemkę, Helgę Noth, córkę szefa policji. Po wybuchu II wojny światowej zdecydował się pozostać w kraju, zarabiając na utrzymanie jako autor nazistowskiej propagandy w języku angielskim, główny ekspert do spraw amerykańskich w Ministerstwie Oświecenia Publicznego i Propagandy, w swych audycjach radiowych szerząc antysemityzm i rasizm. Po upadku Hitlera nie poniósł jednak żadnej kary za współudział w zbrodniach przeciw ludzkości - w rzeczywistości bowiem przez całą wojnę był amerykańskim szpiegiem, zwerbowanym jeszcze w 1938 roku, a jego audycje zawierały zaszyfrowane wiadomości wywiadowcze. Niestety, złu służył zbyt otwarcie, a dobru zbyt skrycie, skutkiem czego raz na zawsze przylgnęła do niego etykieta nazisty i zdrajcy. W swojej prawdziwej ojczyźnie Campbell uznanie znaleźć może co najwyżej w oczach skrajnych amerykańskich Żydów, Murzynów i Cyganów. Czy naprawdę jest winny? Jak pisze Vonnegut - jesteśmy tym, kogo udajemy, i dlatego musimy bardzo uważać, kogo udajemy.
Tytułowy \"recydywista\" Walter F. Starbuck, a właściwie Stankiewicz (pochodzenie ma bowiem polsko-litewskie), narrator niezwykle zabawnej powieści Kurta Vonneguta, syn szofera i kucharki, to marionetka wcielająca się zawsze w rolę, w której obsadzają go inni. Amerykanin, którego losy kształtują w znacznym stopniu wydarzenia polityczne, obdarzony inteligencją, ale kompletnie pozbawiony własnej woli i osobowości, niezaradny idealista przeżywający w młodości flirt z komunizmem. Czytelnikowi skojarzy się natychmiast z Janem Piszczykiem, antybohaterem słynnego filmu Andrzeja Munka \"Zezowate szczęście\".
Wydanie 2012r.
Orpawa twarda.
Strony 336.
Format 12,5x20,5cm.
W 1986 roku świat pogrąża się w chaosie, wybucha wielki kryzys ekonomiczny, wirus bezpłodności ogarnia cały glob – z wyjątkiem kilku wysp należących do archipelagu Galapagos. Tam właśnie osiada na mieliźnie statek „Bahía de Darwin” z kilkoma przypadkowymi uczestnikami „Przyrodniczej Wyprawy Stulecia” (nauczycielka, męska prostytutka, kapitan żeglugi morskiej, pies itd.), planowanej początkowo jako rejs celebrytów, z udziałem m.in. Jacqueline Onassis, Henry\"ego Kissingera, Micka Jaggera i Palomy Picasso. Skutki tej przygody są wyraźnie widoczne po upływie setek tysięcy lat. Dzięki Prawu Doboru Naturalnego homo sapiens ewoluuje w kierunku stworzeń przypominających foki, wyposażonych w płetwy i znacznie mniejsze mózgi. O przyszłości gatunku ludzkiego dowiadujemy się z bardzo ulotnej, zapisanej palcem w powietrzu relacji ducha Leona Trouta, syna pisarza science-fiction Kilgore\"a Trouta (alter ego Vonneguta), który po nagłej śmierci odmówił wejścia do błękitnego tunelu prowadzącego w Zaświaty i spędził następny milion lat na Ziemi. Przyczyna zagłady, zgodnie z przedstawioną teorią, jest banalnie prosta: nadmiernie rozwinięte ludzkie mózgi, których waga w XX wieku osiągnęła aż trzy kilogramy!
\"Witajcie w małpiarni\" w pełni ukazuje talent Vonneguta, który tym razem objawia się w takich perłach krótkiej formy jak: Szach król owi, dramacie wyboru, przed jakim staje żołnierz schwytany przez Japończyków, Ciągle tylko jutro i jutro... czy Eufo-kwestia. W tych dwóch ostatnich opowiadaniach wyraźnie uwidocznia się zamiłowanie autora do fantastyki i dość nietypowe poczucie humoru. Kurt Vonne gut posiadł niezwykłą umiejętność obserwacji ludzi i przedstawiania ich losów w sposób ironiczny i przezabawny.