Yann Kerlau
od 1 do 2 z 2
1
Dynastie, które stworzyły luksus.
Wydanie 2012r.
Oprawa broszurowa.
Strony 528.
Format 13,5x20,5cm.
Vuitton, Chanel, Gucci... świat luksusu widziany z innej, mniej oficjalnej strony. Historia siedmiu spośród wielu prestiżowych marek, które stały się miarą zamożności, dobrego smaku, hierarchii społecznej tych, którzy mogą sięgać po ich produkty. Jaką drogę przebyli twórcy wielkich dynastii, ile dramatycznych zwrotów, pułapek i bezlitosnych wojen o przetrwanie przeżyli, by wreszcie wspiąć się na sam szczyt? Dzieje rodzin budujących imperia, ich nierzadko trudnych początków, wzlotów i upadków, historie, w których jak w zwierciadle przegląda się wiek XIX, a zwłaszcza XX - stulecia wielkich tragedii i nieprawdopodobnych zmian we wszystkich dziedzinach życia...
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Yann Kerlau |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Yann Kerlau |
Cena: 46.09 zł
Któż nie marzył o tym, by mieć w dłoniach klucze do sukcesu? Zwłaszcza dziś, kiedy od Paryża po Londyn, od Madrytu po Nowy Jork, od Tokio do Pekinu ledwie dwudziestka ludzi panuje nad światowym rynkiem mody. Jak to osiągnęli?
Balenciaga, Dior, Yves Saint Laurent, Ralph Lauren, Calvin Klein stworzyli imperia i zrewolucjonizowali modę. Czy pozostają ciągle nie do przeskoczenia? Dlaczego innym, mimo talentu, nie udaje się wyrobić sobie nazwiska? Czy projektanci są bóstwami, czy umierają wraz z markami, które stworzyli?
Zaczęło się od Francji, gdzie pracowali założyciele: Worth i Madeleine Vionnet oraz magicy: Paul Poiret i Elsa Schiaparelli. W Anglii trzy kobiety – Mary Quant, Vivienne Westwood, Stella McCartney – dokonały przewrotu i w modzie, i w obyczajach. W Hiszpanii jeden człowiek zbudował królestwo pret-a-porter o nazwie Zara i narzucił wszystkim modę globalną. Z Azji zaś przybyli trzej samuraje – Miyake, Yamamoto i Rei Kawakubo, którzy rzucili się na podbój Zachodu i rozpłatali mieczem panujące tu przesądy. Jak im się to udało?
Kto wymyślił happeningi pokazów mody? Kto tak naprawdę wyzwolił damskie sylwetki? Jak powstał modowy marketing? Dlaczego torebka stała się wyznacznikiem pozycji społecznej? Od Wortha, który w XIX w. stworzył haute couture, po nowe wyzwania XXI wieku. Trzy kontynenty. Osiemnaście niezwykłych ludzkich losów. Po raz pierwszy zdradzamy sekrety ich sukcesów.
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Yann Kerlau |
Informacje dodatkowe | |
---|---|
Producent | Yann Kerlau |
Cena: 57.64 zł
od 1 do 2 z 2
1
OPINIE - opinie są nie obsłużone, to trzeba obgadać. Czemu ma służyć zakładka opinie w kategorii? Opiniom kategorii?