Dariusz Michalski opowiada historię swego przyjaciela, Krzysztofa Klenczona, przypomina jego karierę, dokumentuje frapujące lata sześćdziesiąte i siedemdziesiąte, w których „polskie mocne uderzenie rosło w siłę, a bigbeatowcom żyło się weselej”. Ta najrzetelniejsza z biografii muzycznych, sensacyjna dzięki nieznanym faktom, informacjom i rozmowom, charakteryzuje się wartką narracją oraz imponującą wiedzą autora.
Klenczon był muzycznym samoukiem. Stał się idolem pokolenia wczesnych lat czterdziestych. Symbolem czasów PRL-u, uosobieniem tamtej młodości, może trochę rosochatej, ale niepokornej wobec establishmentu.
Debiutował w Niebiesko-Czarnych. Przeniósł się do wybrzeżowych Pięcionii – też nie na długo. Razem z przyjaciółmi założył Czerwone Gitary: słynni Chłopcy z Wybrzeża byli nadwiślańskimi Beatlesami, on zaś polskim Johnem Lennonem. Niespokojny duch wciąż pchał go dalej, z balladowego beatu do drapieżnego rocka, więc powstanie Trzech Koron – pierwszego własnego zespołu – było oczywistością.
Pozostawił kilkanaście przebojów, które tworzą historię polskiej muzyki rozrywkowej: Taka jak ty, Licz do stu, Matura, Historia jednej znajomości, Nikt na świecie nie wie, Moda i miłość, Kwiaty we włosach, Biały krzyż, Wróćmy na jeziora, Powiedz, stary, gdzieś ty był?, Jesień idzie przez park, 10 w skali Beauforta, Port oraz Nie przejdziemy do historii – niestarzejący się hymn swojego pokolenia.
Jerzy Wasowski, znany przede wszystkim jako współtwórca Kabaretu Starszych Panów, reżyser, aktor, kompozytor, autor niezapomnianych melodii do tekstów Jeremiego Przybory. Ale przecież z Polskim Radiem związał się jeszcze przed wojną - z zawodu inżynier akustyk, pracował tam jako technik - po wojnie zaś zaczął występować jako aktor i spiker. Był świadkiem powstawania w Polsce telewizji. Współpracował ze znakomitymi twórcami polskiej piosenki i kabaretu, a także z wybitnymi wykonawcami, aktorami i piosenkarzami, skomponował wiele popularnych utworów i komedii muzycznych. O barwnym życiu Starszego Pana A, czasach, w których działał, i ludziach, których znał, pisze znany dziennikarz muzyczny, Dariusz Michalski. Książka bogato ilustrowana prywatnymi zdjęciami rodziny Wasowskich oraz z archiwów teatralnych i telewizyjnych.
Wydanie 2012r.
Oprawa twarda.
Strony 528.
Format 16,5x23,5cm.
Ta książka poświęcona jest polskiej telewizji czy raczej Telewizji Polskiej, a przede wszystkim jej ludziom: ich śmiałym pomysłom, uporowi, wytrwałości, konsekwencji, ambicji, talentowi. Opowiada o tych, którzy tworzyli ją od samego początku, a potem próbowali realizować misję, choć rzadko bywało łatwo . Mówi też o niepowodzeniach, pomykach, wpadkach, nawet klapach, bez których sukces smakuje gorzej, a przynajmniej inaczej.
Czemu ta książka nie jest ani encyklopedią, ani kompendium, ani wademekum? Przede wszystkim dlatego, że Autor przypomina w niej ludzi, a nie stanowiska, jakie pełnili; audycje – nie redakcje, które je przygotowywały; nie interesują go żadne struktury organizacyjne, skomplikowane sieci wzajemnych zależności, układy władzy – tylko to, co dociera do telewidza. PROGRAM! Obraz i dźwięk powiązane ze sobą talentem TWÓRCÓW .
Jest to próba pokazania tego, co w tej telewizji było najlepszego. Krytykę zostawiamy innym.
Wydanie 2010r.
Oprawa twarda.
Strony 656.
Format 16,5x23,5cm.
Na studiach aktorskich śpiewała partię Jontka z Halki, w telewizyjnym Kabarecie Starszych Panów była mistrzynią pełnych erotyki bluesów, które wykonywała charakterystycznym \"omdlewającym\" półszeptem.Do filmu nie miała szczęścia - bardzo późno zagrała bodaj najlepszą w swym aktorskim dorobku rolę Józefiny Polanowej (w serialu Hotel Polanów i jego goście); w autorskiej wersji Ziemi obiecanej reżyser filmu drastycznie ocenzurował jej kreację Lucy Zuckerowej. W telewizji prowokowała rodzimy magiel swoim rzekomym wyuzdaniem, za to na recitalach - też \"gdzieś w Polsce\" - budziła zachwyt monodramemTabu (rola Dolores). Bolała ją własna bezdzietność, fascynowali mężczyźni. Jaka była naprawdę? O tym pisze w swej książce Dariusz Michalski, sięgając do rozmów z przyjaciółmi artystki i jej najbliższymi, do recenzji i wywiadów prasowych, do nieujawnionych publicznie faktów i wypowiedzi, do własnych notatek i spotkań z Kaliną Jędrusik. Książka bogato ilustrowana zdjęciami prywatnymi, filmowymi, telewizyjnymi i teatralnymi.