Tęga głowa przedszkolaka to edukacyjna książeczka dla starszych przedszkolaków. Zestaw zadań i ćwiczeń został tak dobrany, żeby jak najefektywniej stymulować rozwój intelektualny dziecka, pamiętając przy tym, że podstawową formą aktywności dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa.
Zaproponowane w publikacji ćwiczenia mają na celu:
- rozwój wyobraźni ( np. opowiedz, co tu nie pasuje? czego brakuje?) i spostrzegawczości ( np. porównywanie obrazków, wyszukiwanie różnic i podobieństw, łączenie w pary jednakowych wzorców),
- usprawnianie zdolności językowych ( np. budowanie odpowiedzi na pytania do sytuacji przedstawionej na obrazku),
- doskonalenie sprawności manualnych ( np. rysowanie po śladzie, kolorowanie, labirynty),
- rozumienie stosunków czasowych ( np. co było najpierw?) i przestrzennych (np. nad, pod, obok, przed, za) oraz cech wielkościowych ( np. co jest mniejsze? Co jest wyższe)
Poprzez kontakt i pracę z książką edukacyjną warto przygotować przedszkolaka do roli ucznia.
A zatem
Do szkoły – gotowi – start !
Książka \"Koloruję świat\" adresowana jest do młodszych przedszkolaków. Tytuł książki jednoznacznie wskazuje, że dominującą aktywnością dzieci będzie kolorowanie – czyli rodzaj ćwiczeń grafomotorycznych, które usprawniają rękę piszącą.
Czynność ta łączy się z innymi wartościowymi ćwiczeniami edukacyjnymi typu:
nazywanie roślin i zwierząt oraz środowisk przyrodniczych bliskich dziecku,
nazywanie zawodów, środków lokomocji, kolorów i kształtów,
ogólna orientacja w położeniu przedmiotów w przestrzeni (blisko, daleko, wysoko, nisko, nad, pod),
zauważanie różnic i podobieństw między dwoma obrazkami,
ilościowe ujmowanie zbiorów i ich porównywanie (więcej, mniej, tyle samo),
rozróżnianie wielkości przedmiotów (małe, duże),
ujmowanie zależności przyczynowo–skutkowych, kolejności zdarzeń,
porównywanie i wykrywanie różnic między przedmiotami itp.
Przysłowia są dla dziecka formą atrakcyjną, łatwą do zapamiętania, wpadającą w ucho. Można się do nich odnosić i przywoływać na wielu zajęciach, przy różnych okazjach, wykorzystując codzienne sytuacje z życia dziecka w szkole, w klasie czy w domu.Dają możliwość wykazania się umiejętnością logicznego myślenia i wyciągania wniosków. Nie sposób przecenić ich wartości wychowawczych. Pomogą nauczycielowi i rodzicowi w coraz trudniejszym procesie wychowania.Ćwiczenia dobrane są w taki sposób, by dziecko mogło pracować samodzielnie. Umiarkowany stopień trudności daje dziecku szansę na osiągnięcie sukcesu i motywuje do pracy. Wszystkie ćwiczenia są powiązane z tym, czego uczą się dzieci w szkole. Wiele ćwiczeń opracowanych jest w formie rozrywek umysłowych.
Dla nauczyciela może stanowić pomoc przy wprowadzaniu wszystkich liter alfabetu. Wiele miejsca zajmują atrakcyjne dla dzieci ćwiczenia usprawniające grafomotorykę, m.in. łączenie kropek, pisanie i rysowanie po śladzie, kolorowanie i wycinanie.
Dzieci znajdą tu również to co lubią najbardziej - krzyżówki, zgadywanki, wyszukiwanie różnic między obrazkami itp.
Ćwiczenia zaproponowane w książce zawierają również elementy terapii pedagogicznej. Niewątpliwym walorem książki jest jej uporządkowana i ciekawa forma, która daje dziecku poczucie bezpieczeństwa i pozwala na jego samodzielną pracę.
Rodzaje ćwiczeń znajdujących sie w książce:
wyróżnianie nagłosu, wygłosu oraz śródgłosu; wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających lub kończących się określoną głoską; budowanie modeli wyrazów;
rozpoznawanie liter wielkich i małych, drukowanych i pisanych;
czytanie sylab, wyrazów i któtkich zdań z akcentem na metodę sylabową i globalną;
rozumienie pojęć: samogłoska, spółgłoska, litera, dwuznak, sylaba, wyraz, zdanie, tekst;
pisanie liter, sylab, wyrazów i zdań.
Życzymy miłej zabawy i nauki.
Książka \"Pewnym krokiem do szkoły\" adresowana jest do starszych przedszkolaków. Daje znakomitą podstawę do podjęcia nauki w szkole. Zawiera elementy edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej.
Rodzaje ćwiczeń i zadań znajdujących się w książce:
wyodrębnianie głosek w nagłosie i wygłosie; wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się i kończących określoną głoską; budowanie schematu wyrazów,
rozpoznawanie liter wielkich i małych, drukowanych i pisanych (bez spółgłosek miękkich, dwuznaków i samogłosek ą, ę, ó),
czytanie sylab, wyrazów i krótkich zdań różnymi sposobami (z akcentem na metodę sylabową i czytanie globalne),
odróżnianie pojęć: samogłoska, spółgłoska, litera, sylaba, wyraz, słowo, zdanie, tekst.,
orientacja w przestrzeni: pojęcia góra – dół, w lewo – w prawo itp.,
porównywanie i porządkowanie przedmiotów o różnej wielkości; określenia duży – większy – największy, mały – mniejszy – najmniejszy itp.,
układanie szeregów według podanego rytmu,
klasyfikowanie przedmiotów według podanego warunku,
wyodrębnianie i nazywanie figur geometrycznych,
porównywanie liczebności zbiorów,
przeliczanie przedmiotów, ustalenie miejsca przedmiotu w szeregu,
dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
rozwiązywanie prostych zadań.
Dodatkowym atutem książki są różnorodne i ciekawe ćwiczenia grafomotoryczne typu: łączenie kropek, pisanie i rysowanie po śladzie, rysowanie linii pionowych, poziomych, równoległych, ukośnych itp.; kreślenie szlaczków literopodobnych, rysowanie, kolorowanie i wycinanie konturów.
Gorąco polecam książkę, warto bowiem pamiętać, że nic nie zastąpi dziecku – szczególnie przedszkolakowi – kontaktu z wartościową książką edukacyjną.
Lubię matematykę to książka zawierająca zestaw zabaw i ćwiczeń wspomagających przygotowanie dziecka do podjęcia nauki w szkole. Zawiera 63 karty pracy. Dziecko bawi się i uczy się wędrując po matematycznych Krainach: - Łamigłówek - Zbiorów - Figur - Porównań - Liczb - Działań Ćwiczenia znajdujące się w książce wspomagają rozwój umysłowy dziecka, pomagają zrozumieć pojęcia matematyczne, doskonalą myślenie operacyjne, wdrażają do uważnego patrzenia oraz skupienia uwagi. Podczas matematycznej wędrówki dziecko uczy się klasyfikowania, porównywania liczebności, porządkowania i przeliczania elementów, poznaje podstawowe figury geometryczne oraz znaki matematyczne. Dziecko jest aktywne, ma sposobność wykazania się własną pomysłowością. Wszystkie zadania i ćwiczenia odnoszą się do czynności i zdarzeń znanych dziecku z życia codziennego. Na każdej stronie znajdują się ćwiczenia grafomotoryczne usprawniające rękę piszącą. Wielkim walorem książki jest barwna szata graficzna, która zachęca dziecko do pracy i zabawy.
Umiejętność rysowania po śladzie warto doskonalić od najmłodszych lat. Jest to bowiem bardzo pożyteczne połączenie nauki i zabawy. Z jednej strony rozwija u dziecka koordynację wzrokowo-ruchową, koncetrację uwagi i uczy cierpliwości, a z drugiej jest ciekawym, lubianym przez nie zajęciem. Rysując po śladzie dziecko uczy się prawidłowego trzymania przyborów, jednocześnie doskonaląc płynność ruchów.
Rysunki zostały dobrane w taki sposób, aby były dla dziecka rozpoznawalne i atrakcyjne. Dzięki temu maluch bardzo chętnie podejmie się zadania rysowania po śladzie. A jeżeli praca się nie uda może ją wykonać jeszcze raz. Możliwość wielokrotnego wykorzystywania kart to dodatkowy atut książeczki. Warto również pamiętać, że przedstawione rysunki mogą posłużyć do ćwiczeń w mówieniu, a tym samym wzbogacić słownictwo kilkulatka.
Serdecznie polecamy
Stare powiedzenie, że zeszyt to wizytówka ucznia, jest bez wątpienia aktualne.
Co zatem zrobić, żeby literki były kształtne, napisane starannie i mieściły się w liniaturze? Odpowiedź jest prosta – stosować ćwiczenia grafomotoryczne. Stanowią one wstęp do właściwego pisania. Dzięki nim dziecko usprawnia piszącą rękę i koordynację wzrokowo-ruchową, a także doskonale rozwija zdolność koncentracji. Podstawowym rodzajem takich ćwiczeń są szlaczki. Jednak rysowanie szlaczków może wydać się małemu dziecku formą mało atrakcyjną, a nawet nużącą. Rysowanie po śladzie będzie na pewno dużo ciekawsze. Tym bardziej, że dziecko może wykonywać pracę wielokrotnie, aż do uzyskania zadowalającego efektu. Poza tym maluch ma możliwość tworzenia własnych kompozycji poprzez dorysowanie w obrazkach brakujących elementów. Może tez przerysować gotowy wzór. Rysunki sa tak dobrane, aby były szczególnie atrakcyjne dla dziewczynek.
Serdecznie polecamy
Stare powiedzenie, że zeszyt to wizytówka ucznia, jest bez wątpienia aktualne.
Co zatem zrobić, żeby literki były kształtne, napisane starannie i mieściły się w liniaturze? Odpowiedź jest prosta – stosować ćwiczenia grafomotoryczne. Stanowią one wstęp do właściwego pisania. Dzięki nim dziecko usprawnia piszącą rękę i koordynację wzrokowo-ruchową, a także doskonale rozwija zdolność koncentracji. Podstawowym rodzajem takich ćwiczeń są szlaczki. Jednak rysowanie szlaczków może wydać się małemu dziecku formą mało atrakcyjną, a nawet nużącą. Rysowanie po śladzie będzie na pewno dużo ciekawsze. Tym bardziej, że dziecko może wykonywać pracę wielokrotnie, aż do uzyskania zadowalającego efektu. Poza tym maluch ma możliwość tworzenia własnych kompozycji poprzez dorysowanie w obrazkach brakujących elementów. Może tez przerysować gotowy wzór. Rysunki są tak dobrane, aby były szczególnie atrakcyjne dla chłopców.
``Kolorowe odrabianki dla Krzysia i Anki`` to znakomita pomoc umożliwiająca wspólną naukę i zabawę rodziców z dziećmi. Z uwagi na szeroki zakres ćwiczeniowy książka została przygotowana także z myślą o nauczycielach i uczniach jako odrębna pomoc dydaktyczna, niezależna od stosowanych podręczników czy programów nauczania. Proponowany materiał może posłużyć jako uzupełnienie, podsumowanie, utrwalenie i sprawdzenie przyswojonej wiedzy oraz nabytych w szkole umiejętności. Na każdej stronie, pod odpowiednim hasłem programowym, znajdują się różnorodne zestawy zadań i ćwiczeń. Dziecko zmaga się z testami wyboru, poznaje strukturę zadania tekstowego, układa i rozwiązuje zadania z treścią, usprawnia rachunek pamięciowy, ćwiczy kolejność wykonywania działań.
W zeszycie dla dziewięciolatków szczególny nacisk położono na różne sposoby rozwiązywania zadań z treścią, zwrócono uwagę na porównywanie różnicowe i ilorazowe. Dużo miejsca poświęcono na wykonywanie obliczeń sposobem pisemnym oraz działaniom na ułamkach. Ćwiczenia doskonalą także umiejętności rozumienia dodawania i odejmowania oraz mnożenia i dzielenia jako działań wzajemnie odwrotnych, a także utrwalają wiadomości o figurach geometrycznych, o stosunkach przestrzennych oraz o cechach wielkościowych.
``Kolorowe odrabianki dla Krzysia i Anki`` to znakomita pomoc umożliwiająca wspólną naukę i zabawę rodziców z dziećmi. Z uwagi na szeroki zakres ćwiczeniowy książka została przygotowana także z myślą o nauczycielach i uczniach jako odrębna pomoc dydaktyczna, niezależna od stosowanych podręczników czy programów nauczania. Proponowany materiał może posłużyć jako uzupełnienie, podsumowanie, utrwalenie i sprawdzenie przyswojonej wiedzy oraz nabytych w szkole umiejętności. Na każdej stronie, pod odpowiednim hasłem programowym, znajdują się różnorodne zestawy zadań i ćwiczeń. Dziecko zmaga się z testami wyboru, poznaje strukturę zadania tekstowego, układa i rozwiązuje zadania z treścią, usprawnia rachunek pamięciowy, ćwiczy kolejność wykonywania działań.
W zeszycie dla ośmiolatków szczególny nacisk położono zarówno na doskonalenie umiejętności rozumienia dodawania i odejmowania oraz mnożenia i dzielenia jako działań wzajemnie odwrotnych, jak i na utrwalanie wiadomości o figurach geometrycznych, o stosunkach przestrzennych, a także o cechach wielkościowych. Dodatkowo ćwiczenia kształtują umiejętności praktyczne związane z mierzeniem, z ważeniem, z odczytywaniem wskazań zegara i z obliczeniami kalendarzowymi.
Czytaneczka. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu” kierujemy do najmłodszych uczniów. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza to prezentacja wszystkich liter alfabetu - drukowanych i pisanych. Dzieci ćwiczą pisanie liter i sylab – najpierw po śladzie, potem samodzielnie. Nalepiają naklejki z obrazkami w odpowiednie miejsca. Doskonalą analizę i syntezę wyrazów, wyróżniają w modelach dźwiękowych wyrazów miejsce odpowiedniej głoski. Podejmują próby całościowego czytania sylab. Wszystkie te ćwiczenia stanowią wstęp do zasadniczej nauki czytania. Część druga to nauka czytania. Na każdej stronie znajdują się 3 obrazki. Obok obrazka umieszczone są po 2 zdania. Zadaniem dziecka jest wybrać to zdanie, które opisuje sytuację przedstawioną na obrazku. Dziecko ćwiczy w ten sposób technikę czytania ze zrozumieniem. W części trzeciej znajdują się dłuższe teksty do ćwiczeń w czytaniu. Na początku są to teksty proste, później nieco trudniejsze. Dla ułatwienia czytania sylaby wyróżniono kolorem zielonym. Wszystkie umieszczone teksty stanowią okazję do rozmów z dzieckiem, a tym samym do bogacenia jego słownika.
Materiały zebrane w teczce służą usprawnianiu percepcji słuchowej, która pełni bardzo ważną rolę w czasie nauki czytania i pisania. Ćwiczenia służą:sprawnemu rozpoznawaniu głosek,zauważaniu różnic między głoskami, wyrobieniu sprawności całościowego słuchowego ujmowania wyrazu i zdania, kształceniu pamięci słuchowej. Dotyczą różnicowania następujących głosek: b–p, g–k, d–t, l–r, w–f oraz głosek szumiących i syczących.
Każda z 32 kart pracy składa się z dziewięciu pól, na których przedstawiono fotografie znanych dziecku przedmiotów, postaci, zwierząt czy roślin. Pod zdjęciem znajdują się podpisy – jeden prawidłowy, drugi nie. Dziecko powinno wysłuchać słowa czytanego przez terapeutę i zaznaczyć na szablonie odpowiedź, kolorując kwadracik.
Wyrazy zostały tak dobrane, by ich zapis odpowiadał w zupełności wymowie.
Załączone karty odpowiedzi pozwolą dziecku samodzielnie sprawdzić, czy dobrze wykonało ćwiczenie.
“Liczydełko” to zestaw ćwiczeń przeznaczony do samodzielnej pracy ucznia bez względu na realizowany program i wybrany przez nauczyciela podręcznik. Karty nawiązują do zapomnianych i niedocenianych “słupków”, które umożliwiają skuteczne wytrenowanie techniki rachunkowej. Zestawy przykładów zostały tak dobrane, żeby dziecko zauważyło zależności występujące między liczbami (np. składnikami) a wynikiem. Zakres ćwiczeń jest zgodny z obowiązującą podstawą programową.
Zestaw jest doskonałym materiałem do samodzielnej pracy ucznia w domu czy podczas zajęć wyrównawczych. Dodatkowym atutem zestawu jest możliwość ich wielokrotnego użytku – karty są foliowane, wypełniając je pisakiem suchościeralnym, można posługiwać się nimi przez długi czas. Karty są foliowane, dzięki czemu można ćwiczyć do woli. Duże, tekturowe pudełko może posłużyć dodatkowo jako piórnik do przechowywania pisaków suchościeralnych.