Zeszyt z 48 piosenkami w opracowaniu fortepianowym, przygotowany dla nauczycieli, którzy w swej pracy – świadomi oddziaływania `żywej` muzyki – chcą wykorzystać umiejętność gry na tym instrumencie.
Wydanie 2010r.
oprawa broszurowa.
Strony 56.
Format 20,5x29,0cm.
Ćwiczenia te powstały z myślą o najstarszych przedszkolakach oraz uczniach początkowych klas szkoły podstawowej. Mogą być pomocne podczas zajęć indywidualnych oraz zajęć z grupą dzieci, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem.
Opracowanie składa się z czterech części:
1. Wycinanki - ćwiczenia kształcące sprawność manualną: wycinanie prostokątów, czworokątów, trójkątów, kół i kształtów nieregularnych, układanie całości z elementów, naklejanie, kolorowanie, ćwiczenie określeń dotyczących stosunków przestrzennych: nad, pod, obok, z lewej strony, z prawej strony.
2. Uważne ucho - ćwiczenia kształcące słuch fonematyczny: utrwalanie samogłosek, analiza głoskowa wyrazów, porównywanie głosek w wygłosie, realizowanie rytmu różnymi sposobami (na przykład klaskaniem, tupaniem).
3. Bystre oko - ćwiczenia kształcące percepcję wzrokową: porównywanie obrazków, szukanie i zaznaczanie różnic, dorysowywanie brakujących elementów, rysowanie znaków literopodobnych według wzoru, rysowanie schematycznych rysunków według wzoru, łączenie w pary identycznych obrazków wybranych spośród podobnych.
4. Sprawna ręka - ćwiczenia kształcące sprawność grafomotoryczną - rysowanie po śladzie i samodzielnie linii pionowych, poziomych, ukośnych, falistych, kół, prostokątów, rysowanie szlaczków złożonych z pojedynczych elementów i rysowanych linią ciągłą (po śladzie i samodzielnie).
„Kramik” powstał z myślą o uczniach młodszych klas szkoły podstawowej, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem. Ćwiczenia służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania, rozwijaniu percepcji wzrokowej i słuchowej, kształceniu orientacji przestrzennej, usprawnianiu motoryki małej i trenowaniu pamięci. Zadania mają urozmaicony charakter: polegają na rozwiązywaniu krzyżówek i łamigłówek, uzupełnianiu diagramów czy wyszukiwaniu różnic. Książeczka zawiera też zabawne wierszyki i sympatyczne ilustracje. Całość została opracowana tak, aby uczeń wykonując polecania, nie tylko doskonalił ważne umiejętności szkolne, ale także przyjemnie spędzał czas.
Z książki mogą korzystać nauczyciele na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.
Wydanie 2012r.
Oprawa broszurowa.
Strony 120.
Format 14,5x20,5cm.
Zaprezentowane w tej książeczce zabawy paluszkowe są nie tylko świetnym sposobem spędzania czasu z rówieśnikami lub rodzicami, ale przede wszystkim pomagają doskonalić motorykę małą, czyli sprawność palców i dłoni. Dziecko zapamiętując rymowankę, dodatkowo rozwija uwagę i pamięć słuchową, poznaje nowe słowa i pojęcie rymów.
Wierszyki i odpowiadające im zabawy podzielono na pięć grup w zależności od tego, na co położono w zabawach akcent.
Opowiastki dwóch dłoni. Zabawy dla jednego dziecka lub grupy dzieci z dorosłym
Opowiastki czterech dłoni. Zabawy dla dwojga dzieci lub dziecka z dorosłym
Opowiastki dziesięciu paluszków. Zabawy dla jednego dziecka lub grupy dzieci z dorosłym
Paluszkowe rodzinki. Zabawy dla jednego dziecka, ewentualnie grupy dzieci z dorosłym
Paluszkowe usypianki. Zabawy dla dziecka z dorosłym
Zestaw Identyczne czy podobne? służy kształceniu sprawności analizatora wzrokowego. Głównym celem pracy z tymi materiałami jest ćwiczenie umiejętności spostrzegania różnic w kompozycjach złożonych z tych samych elementów. Umiejętność ta jest niezwykle przydatna podczas nauki czytania i pisania, pozwala bowiem odróżniać litery o zbliżonym kształcie, różniące się przede wszystkim położeniem na płaszczyźnie.
Publikacja zawiera 20 kolorowych kart. Na jednej karcie znajduje się 12 par kartoników. Na każdym z nich przedstawiono te same przedmioty - jeden, dwa lub trzy, w zależności od poziomu trudności. Obrazki różnią się położeniem przedmiotów względem siebie i względem brzegów kartonika.
Dorosły rozsypuje na stole tyle par obrazków, ile uzna za właściwe. Zadaniem dziecka jest dobranie obrazków w pary i włożenie ich do plastikowych kieszonek. Jeżeli dobrze skompletuje parę, na odwrocie zobaczy dwa takie same (ale całkowicie inne od dobranych w parę) obrazki. Jeśli nie - powinno spróbować jeszcze raz, a dorosły może podpowiedzieć dziecku, na co zwrócić uwagę. Obrazki, które znajdują się na odwrocie kart, również mogą być wykorzystane do ćwiczeń.
Zestaw Identyczne czy podobne? powstał z myślą o najstarszych przedszkolakach oraz uczniach klasy I. Z zestawu mogą korzystać także dzieci starsze, mające parcjalne deficyty rozwojowe lub te, których rozwój jest globalnie opóźniony. Identyczne czy podobne? to pomoc dydaktyczna do pracy i zabawy z jednym dzieckiem lub z ich małą grupką.
Wydanie 2010r.
Oprawa teczka.
Strony 8.
Format 20,5x29,5 cm.
Teczka zawiera dwadzieścia kart ii plastykową planszę podzieloną na cztery kieszonki. Na każdej karcie zamieszczono cztery czteroelementowe układanki, które przed użyciem należy pociąć tak, żeby każda część była osobno. Układanki mają trzy stopnie trudności: łatwe, trudniejsze i najtrudniejsze.
Kolejne obrazki wchodzące w skład układanek zostały uporządkowane według zasad logicznych, na przykład: coraz więcej, coraz mniej, coraz większe, coraz mniejsze, coraz bliżej, coraz dalej. Dzieci szukając zasady, która pozwoli prawidłowo uporządkować układankę, ćwiczą przede wszystkim spostrzegawczość wzrokową, uwagę, myślenie logiczne. Wkładając kartoniki do plastykowych kieszonek, doskonalą sprawność manualną.
Zestaw Ułożę, gdy pomyślę powinien służyć przede wszystkim najstarszym przedszkolakom i uczniom klas I-III. Przyda się także starszym dzieciom, których rozwój przebiega wolniej lub nieharmonijnie. Z układanek można korzystać w pracy z jednym dzieckiem lub nieliczną ich grupką w przedszkolu, szkole lub domu.
W publikacji znajdują się materiały przeznaczone dla uczniów mających parcjalne deficyty rozwojowe lub specjalne potrzeby edukacyjne. Teczka zawiera zestaw 48 par kartoników do wycięcia, 48 kart pracy oraz zeszyt z instrukcją. W czasie pracy z materiałami dziecko trenuje między innymi umiejętność głoskowania, dzielenia na sylaby i czytania prostych wyrazów oraz zdań, odróżniania wyrazów graficznie podobnych, pisania po śladzie i samodzielnie. Tematyka publikacji dotyczy wybranych zwierząt dziko żyjących w Polsce, dzięki temu uczeń rozwija też wiedzę o środowisku przyrodniczym.
Niniejszy zbiorek zawiera zabawy połączone z piosenką, podobne do tych, przy których bawiliśmy się kiedyś my, dorośli (na przykład \"Siała baba mak\", \"Stary niedźwiedź\", \"Kółko graniaste\"). Powstał po to, aby poszerzyć dostępny repertuar.
Zabawy z tej publikacji rozwijają umiejętność uczestniczenia we wspólnym działaniu i przestrzegania reguł. Kształcą uwagę i pamięć dziecka, które nie tylko zapamiętuje melodię, rytm i tekst piosenki, ale także uczy się łączyć je z odpowiednimi gestami i czynnościami. Każdy nowy wierszyk poszerza słownictwo dziecka. Uczy spostrzegania rymów i zachęca do samodzielnego ich tworzenia oraz bawienia się słowami. Zabawy kształcą koordynację ruchową, czyli umiejętność harmonijnego łączenia ruchów. Rozwijają także umiejętność synchronizowania bodźców odbieranych słuchem z wykonywanym ruchem, czyli koordynację ruchowo-słuchową.
Zbiorek rozpoczyna się piosenką i zabawą „Koło”, które wyrażają główną myśl publikacji. Pięćdziesiąt zabaw zostało podzielonych na cztery grupy:
Przywitania (pięć zabaw)
Zabawy kształcące orientację w schemacie ciała (dziesięć zabaw)
Zabawy z rekwizytami (piętnaście zabaw)
Zabawy bez rekwizytów (dwadzieścia zabaw).
Do każdej piosenki dołączono szczegółowy opis zabawy. Należy pamiętać, że jest on jedynie propozycją, którą osoba prowadząca może wykorzystać w sposób, jaki sama uzna za najlepszy.
W komplecie z książką znajdują się 3 płyty CD z piosenkami w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.
Zabawy zostały napisane dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, a także dla trochę starszych, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub jest globalnie opóźniony. Powstały także z myślą o osobach dorosłych – nauczycielach, terapeutach, wychowawcach i drużynowych zuchów – którzy znajdują radość w śpiewie, ruchu i zabawie z dziećmi.
Zabawy przydadzą się w wielu sytuacjach. Mogą być częścią zajęć rozwijających funkcje językowe i percepcyjno-motoryczne dziecka. Dobrze sprawdzą się podczas przerwy śródlekcyjnej, którą warto zrobić w czasie zajęć wymagających od uczniów dłuższego siedzenia przy stoliku. Przydadzą się także wtedy, gdy czas się dłuży, bo wspólnie z dziećmi trzeba na coś poczekać. Osoby prowadzące gromady zuchów być może skorzystają z zabaw w czasie zbiórek i letnich kolonii zuchowych.
Śpiewanki-powtarzanki to piosenki, których nie trzeba znać, żeby je śpiewać. Należy jedynie uważnie słuchać kolejnych fragmentów nagranych na płytę CD, a następnie jak najdokładniej je powtarzać. Piosenki oraz dołączone do nich zabawy służą rozwijaniu uwagi i pamięci słuchowej świeżej, kształcą również umiejętność powtarzania melodii i rytmu oraz inne zdolności. Utwory zostały podzielone na pięć grup:
1. śpiewanki-powtarzanki logopedyczne – głoski szumiące (10 piosenek i zabaw);
2. śpiewanki-powtarzanki logopedyczne – głoski syczące (10 piosenek i zabaw);
3. śpiewanki-powtarzanki kształcące orientację w schemacie ciała (10 piosenek i zabaw);
4. śpiewanki-powtarzanki kształcące orientację w przestrzeni (10 piosenek i zabaw);
5. śpiewanki-powtarzanki z instrumentami perkusyjnymi (10 piosenek i zabaw).
Śpiewanki-powtarzanki są dla przedszkolaków, uczniów klas młodszych oraz dzieci, które z powodu swoich szczególnych potrzeb edukacyjnych uczestniczą w zajęciach logopedycznych, korekcyjno-kompensacyjnych lub rewalidacyjnych. Publikacja powstała także z myślą o nauczycielach i terapeutach, ponieważ zazwyczaj lubią oni wzbogacać i odświeżać swój warsztat pracy.
W komplecie z książką znajdują się 2 płyty CD z piosenkami.